آفتاب

احتمال شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرید

احتمال شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مردم خواست،احتمال شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، روزبه رجائی غفوری در جمع نیروهای ستادی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یادآور شد: کرونا از طریق تنفسی و بزاق قابل انتشار است و بایستی در بیماران تب دار با سابقه مسافرت به عربستان دقت شود و سریعا اقدامات درمانی انجام گیرد.

به گفته ی رجائی انتشار این ویروس تنها از طریق تنفسی و بزاق امکان پذیر است و بایستی در حاجیانی که علائمی نظیر سرفه، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، تنفس صدادار و یا خلط خونی دارند، با ماسک و دستکش و انجام اقدامات ایزولاسیون بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شوند.

وی به هموطنان توصیه کرد: این بیماری در دوره نهایتا 14 روزه خود را نشان می‌دهد و می‌توان با مراعات کردن هموطنان در دیدارهای خود با این افراد، از احتمال شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیوع بیماری سندرم تنفسی کرونا یا مرس تلفات بالایی در کشور عربستان داشته است، گفت: وزارت بهداشت و درمان تصمیم و برنامه جدی در جهت جلوگیری از انتشار این بیماری دارد و اورژانس 115 نیز بایستی در اجرای این برنامه تلاش خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: از لحظه ورود حجاج به فرودگاه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و کارشناسان EOC به همراه کارشناسانی از بهداشت در فرودگاه مستقر خواهند بود و معاینه‌های لازم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N976189

وبگردی