آفتاب

محسنی‌اژه‌ای: حکام آل‌سعود در فاجعه منا باید مورد تعقیب قرار گیرند

محسنی‌اژه‌ای: حکام آل‌سعود در فاجعه منا باید مورد تعقیب قرار گیرند

معاون اول دستگاه قضایی گفت که حکام آل سعود به دلیل فاجعه‌ای که در منا رخ داد به جهات مختلف باید مورد تعقیب و پیگیری قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در گردهمایی بسیجیان قوه قضاییه که صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به فاجعه‌ منا گفت: فاجعه‌ای در سرزمین وحی و سرزمینی که باید امن‌ترین نقطه زمین باشد رخ داد و نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. حکام آل سعود نمی‌توانند از بار سنگین این مسئولیت شانه خالی کنند و باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: حکام آل سعود نباید نسبت به آنچه که در منا در روز عید سعید قربان، روزی که همه قلوب مسلمین متوجه مکه است و همه مسلمانان از همه بلاد به سمت مکه برای انجام مناسک حج آمدند، بی‌تفاوت باشد. این عزیزان مظلومانه کشته و مجروح شدند که دولت آل سعود باید پاسخگو باشد و بابت چنین فاجعه‌ای مجازات مناسب و عاجل ببیند.

معاون اول دستگاه قضایی با بیان اینکه حکام آل سعود باید تمام خسارت‌های مادی و معنوی و تالماتی که برای جهان اسلام و مسلمین به‌خصوص خانواده‌های داغدار پیش آمده را جبران کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در سرزمین مکه باید آرامش کامل و امنیت حاکم باشد، خاطرنشان کرد: حکام آل‌سعود نمی‌توانند مسئولیت عظیمی که بر دوش آنهاست را با فرافکنی از خود دور و رد مسئولیت کنند.

وی ادامه داد:‌ چه گذشت در ساعت یا ساعاتی که بیش از صد هزار نفر مظلوم در لباس احرام به خاک و خون کشیده شدند. چه کسی باید پاسخگوی این ناامنی باشد. حکام آل سعود به جهات مختلف باید مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N976165

وبگردی