آفتاب

وزیر امور خارجه مالدیو: انفجار در قایق رئیس‌جمهور احتمالا تروریستی بوده است

وزیر امور خارجه مالدیو: انفجار در قایق رئیس‌جمهور احتمالا تروریستی بوده است

وزیر امور خارجه مالدیو تاکید کرد، انفجار اخیر در قایق رئیس جمهوری این کشور احتمالا حمله‌ای هدفمند و یک اقدام تروریستی علیه وی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دنیا مائومون، در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: همزمان با بازگشت یمن عبدالقیوم، رئیس جمهوری مالدیو و همسرش از حج، آن‌ها سوار بر قایقی شدند که به هنگام رسیدن به بندر اصلی در ماله، پایتخت مالدیو انفجاری در قایق صورت گرفت اما هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این انفجار بوده است.

در این رویداد رئیس جمهوری مالدیو صدمه‌ای ندید اما فاطیما ابراهیم، همسرش دچار جراحت‌های جرئی شد. یکی از محافظان شخصی رئیس‌جمهور این کشور به شدت زخمی شده است.

دنیا مائومون گفت: دولت اعلام کرده که احتمالا این اقدام حمله‌ای هدفمند علیه رئیس جمهور بود که در این صورت مساله بسیار جدی است و من به شدت آن را محکوم می‌کنم.

وی که به نمایندگی از مالدیو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته، در حاشیه این نشست در مصاحبه‌ای گفت: خوشبختانه در این رویداد کسی جان نباخت و جراحت‌ها جزئی هستند.

بازرسان عربستان سعودی و کارشنسان اداره تحقیقات فدرال (اف.بی .آی) از جمله افرادی هستند که در تحقیقات چند کشوری در خصوص این انفجار شرکت دارند.

قرار است کارشناسان پزشکی قانونی از پلیس استرالیا، هند و سری لانکا نیز به این تیم بپیوندند.

دنیا مائومون گفت: سوء قصد به جان رئیس جمهور این کشور امری بی‌سابقه است.

وی درباره اینکه آیا این حمله ممکن است به سیاست‌های داخلی یا افراط گرایی‌های مذهبی مربوط باشد یا خیر اظهارنظر نکرد. مائومون افزود: از آنجایی که اطلاعات کافی ندارم، اظهارنظر درباره این مساله برایم دشوار است اما اگر این رویداد یک حمله بوده باشد، ممکن است دلایل بالقوه بسیاری داشته باشد.

اگرچه ناآرامی‌های سیاسی بسیار جدی در مالدیو بسیار نادر است اما این کشور در سال‌های اخیر گرفتار درگیری‌های سیاسی و انتخابات مناقشه آمیز شده است.

مالدیو در سال‌های اخیر به شدت تلاش کرده تا شهروندانش را از سفر به خارج از کشور برای پیوستن به گروه‌های افراطی که در جنگ‌های داخلی دیگر کشورها می‌جنگند، دور نگه دارد.

انتهای پیام

کد N976137

وبگردی