آفتاب
حزب الله، ایران، رابطه غرب با داعش محور سخنان فرناندز در مجمع عمومی؛

افشاگری رئیس جمهوری آرژانتین که رسانه‌های غربی سانسور کردند

افشاگری رئیس جمهوری آرژانتین که رسانه‌های غربی سانسور کردند

رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهاراتی را در خصوص حزب الله لبنان، داعش، ماجرای آمیا و ... داشته که رسانه های غربی این بخش از سخنرانی «فرناندز» را سانسور کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهاراتی داشته که رسانه های غربی آنها را سانسور کرده و رسانه هایی همچون دیلی تلگراف چاپ انگلیس فقط به این نکته بسنده کرده اند که چرا فرناندز در سخنرانی خود به موضوع جزایر فالکلند که مورد اختلاف آرژانتین و انگلیس است اشاره ای نکرده است. 

بر اساس این گزارش فرناندز در سخنرانی خود سیاست های غرب و بطور خاص آمریکا در مواردی همچون مبارزه با تروریسم و نبرد با داعش را زیر سوال برده و این سوال را مطرح کرده است که گروه هایی همچون القاعده و داعش چگونه شکل گرفته و رشد کرده اند. 

به گفته فرناندز این گروه ها در ابتدای پیدایش خود از سوی غرب حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند اما بعد از مدتی غرب برای مبارزه با آنها تشکیل ائتلاف می دهد. 

رئیس جمهور آرژانتین در سخنان خود که رسانه های غربی آن را سانسور کرده اند گفته است: «داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است....»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «شما نظام اسد را نظام تروریست می‌دانید. شما از مخالفانی که می گفتید انقلابی هستند حمایت کردید و امروز برای مهار انقلابیونی گرد هم آمده‌ایم که روشن شده است، آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط‌گرایی به افراط‌گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»

فرناندز افزود: «نام حزب‌ الله لبنان پیش از این در فهرست سازمان‌های تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است، حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «شما ایران را در پی انفجاری که در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی روی داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم؛ دخالت ایران را در آن انفجار تأیید نکرد.»

وی تصریح کرد: «شما قطع‌نامۀ جنگ با القاعده را پس از حوادث یازدۀ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود نیروهای نظامی به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند؛ در حالی‌که این دو کشور هم‌چنان از تروریسم رنج می برند!»

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق‌ و شدت فاجعۀ که اسرائیل مرتکب شد، روشن شد؛ شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند. در حالی‌که شما به راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، اهمیت دادید. در حالیکه راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

فرناندز گفت: «امروز اینجا هستیم تا یک قطع‌نامۀ بین‌المللی دربارۀ مجرم دانستن گروه داعش و مقابله با آن صادر شود. در حالی‌که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می‌شناسید و داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است!»

کد N976098

وبگردی