آفتاب
در اظهاراتی مداخله جویانه؛

وزیر خارجه عربستان:‌ یا برکناری اسد یا گزینه نظامی!

وزیر خارجه عربستان:‌ یا برکناری اسد یا گزینه نظامی!

وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا که "بشار اسد نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت" گفت: "رئیس جمهور سوریه یا باید از قدرت کنار برود یا با گزینه نظامی مواجه شود که به سرنگونی وی می‌انجامد ."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک مدعی شد: عربستان قوانین زیادی را تصویب کرده و اقدامات زیادی برای مقابله با تندروی و تروریسم از جمله ممانعت از حمایت مالی تروریست‌ها و توقف رفتن تروریست‌های خارجی به مناطق درگیر اتخاذ کرده و از دستگاه‌های دولت و ادارات دولتی خواسته است تا اقدامات لازم را برای مبارزه با افکار افراطی اتخاذ کنند!

وی در ادامه مدعی شد: "ما برای ریشه کن کردن پدیده تروریسم و از بین بردن منابع و دلایل آن مصمم هستیم! تروریسم خطری است که همگان را در جهان تهدید می‌کند و بهترین وسیله برای مقابله با آن اقدام جمعی است."

وزیر خارجه عربستان همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص سوریه مدعی شد: "بشار اسد(رئیس جمهوری سوریه) باید از قدرت کنار برود یا اینکه با گزینه نظامی مواجه شود که به سرنگونی وی می‌انجامد. اسد هیچ نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت."

وی افزود: دو گزینه برای حل وفصل بحران سوریه وجود دارد یکی روند سیاسی و تشکیل شورای انتقالی و گزینه دوم گزینه نظامی است.

الجبیر ضمن تاکید بر حمایت عربستان از مخالفان به اصطلاح "میانه‌رو" گفت: ما با طرح‌ها و اقدامات روسیه در حمایت از نظام بشار اسد و درخواست مسکو برای تشکیل ائتلاف بین المللی ضد تروریسم مخالفیم.

اظهارات وزیر خارجه عربستان در حالی ایراد شد که بسیاری از کشورهای غربی و حتی ترکیه موضع خود را نسبت به نظام بشار اسد ملایم‌تر کرده‌اند و بر لزوم مذاکره با اسد برای حل بحران سوریه تاکید دارند.

روسیه نیز که در دوره اخیر حمایت نظامی خود را از سوریه افزایش داده است در حال تلاش برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه است و تاکید دارد که نباید برکناری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاکرات قرار داده شود.

انتهای پیام

کد N976015

وبگردی