آفتاب

پاور بانک چیست؟

پاور بانک چیست؟

پاوربانک در واقع یک باتری همراه است که می‌ توان از آن برای شارژ دستگاه‌ های الکترونیکی مختلف استفاده نمود.

پاوربانک در واقع یک باتری همراه است که می‌ توان از آن برای شارژ دستگاه‌ های الکترونیکی مختلف استفاده نمود. این دستگاه در مواقعی که شارژ گوشی یا تبلت‌ تان خالی می‌ شود و به منبع برق دسترسی ندارید می‌ تواند بسیار کاربردی باشد.





پاور بانک یک باتری جداگانه است که بر روی آن یک درگاه ورودی برای شارژ کردن آن و یک درگاه خروجی برای اتصال به دستگاه‌ های مختلف و شارژ آنها قرار گرفته است. این ابزار در اشکال، ابعاد و ظرفیت‌ های متنوعی در بازار موجود است. کمپانی‌ های مختلف انواع پاور بانک را برای کاربرد های مختلف وارد بازار کرده‌ اند.

خروجی پاوربانک ها دارای جریان های متفاوتی میباشد به طور نمونه، برای شارژ کردن گوشی موبایل از خروجی USB با جریان یک آمپر و ولتاژ 5 ولت و برای شارژ کردن تبلت، از خروجی USB با جریان 2.1 آمپر و ولتاژ 5 ولت استفاده می شود.

واحد ظرفیت شارژرهای همراه «میلی آمپر ساعت» است. هرچقدر ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، تعداد دفعاتی که می توان به وسیله آن، دستگاه های هوشمند را شارژ کرد بیشتر می شود. برای بدست آوردن تقریبی این تعداد، می توان ظرفیت شارژر همراه را بر ظرفیت باطری وسیله شارژ شونده تقسیم کرد. و همچنین ظرفیت پاوربانک ها رابطه ی مستقیمی با ابعاد و ضخامت پاوربانک دارد. پاوربانک‌های با ظرفیت باتری بالا معمولا حجیم و سنگین هستند و بالعکس. بهتر است سایز پاوربانک را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر گوشی شما مصرف توان بالایی دارد و مدام از آن استفاده میگردد شما در واقع باید به دنبال پاوربانک با ظرفیت بیشتر اما با سایز مناسب‌تر بگردید. در این مواقع یک پاوربانک ۱۲۰۰۰میلی‌آمپرساعتی جوابگوی نیاز شما خواهد بود. اما اگر استفاده معمول دارید به دنبال یک پاوربانک باریک باشید تا بتوانید به راحتی در کنار گوشی از آن استفاده کنید. پاوربانک‌هایی در بازار موجود است که با نام پاوربانک‌های اسلیم یا باریک شناخته می‌شوند و معمولا سایزی معادل با سایز گوشی همراه شما دارند. پاوربانک‌هایی با ظرفیت حدودی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌تواند پاسخگوی شما در این رده باشد.
پاوربانک ها اغلب دارای باتری های لیتیوم-یون و یا باتری لیتیوم پلیمر هستند. باتری های لیتیوم پلیمری با سرعت بیشتری شارژ میشوند، وزنشان کمتر است و مدت زمان نگهداری شارژشان بیشتر از باقی باتری ها است. با این توضیحات مشخص است که باتری های پلیمر می توانند سبکتر ، نازکتر و بهینه تر باشند.
کد N975939

وبگردی