آفتاب
رهبر حزب سبزهای آلمان:

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد/ لزوم مذاکره بین گروه های درگیر

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد/ لزوم مذاکره بین گروه های درگیر

«جم اوزدمیر» رهبر حزب سبزهای آلمان با بیان این که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، خواستار نشستن گروه های درگیر این کشور بر سر میز مذاکره شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جم اوزدمیر» رهبر حزب اپوزیسیون آلمان بر لزوم یافته شدن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد. وی طی مصاحبه ای با یک شبکه رادیویی آلمان گفت آوارگان سوری از جنگ قدرت در سوریه گریخته و به اروپا پناه برده اند.

اوزدمیر افزود گروه های درگیر سوریه به جز گروه تروریستی داعش باید برای حل اختلافات بر سر میز مذاکره بنشینند. رهبر حزب سبزهای آلمان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد اگر غرب خواستار حضور اسد در دولت انتقالی نیست، دست کم باید حزب بعث بخشی از روند انتقال قدرت در سوریه باشد.

وی ضمن ابراز تردید در مورد کارایی حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه و عراق تاکید کرد با این حملات نمی توان این گروه تروریستی را نابود کرد. اوزدمیر با استقبال از آغاز مذاکره بین آمریکا و روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم در منطقه، این اقدام را اتفاق مثبتی برای حل بحران این کشور دانست.

وی اختلاف بین آمریکا و همپیمانان اروپایی اش با روسیه را موضوع باقی ماندن «بشار اسد» در قدرت ارزیابی کرد و گفت تلاش ها برای حل بحران سوریه در حال حاضر حول محور ماندن و یا رفتن اسد است. گفتنی است «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هفته گذشته برای نخستین بار بر لزوم نقش آفرینی اسد در آینده سیاسی سوریه تاکید کرد.

کد N975877

وبگردی