آفتاب
نماینده روسیه در سازمان ملل:

در کنفرانس پیشنهادی اوباما درباره مبارزه با تروریسم شرکت نمی کنیم

در کنفرانس پیشنهادی اوباما درباره مبارزه با تروریسم شرکت نمی کنیم

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از عدم تمایل مسکو به شرکت در نشست مبارزه با تروریسم که «اوباما» آن را پیشنهاد کرده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش در نشست مبارزه با تروریسم که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آن را پیشنهاد داده است، شرکت نخواهد کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل امروز با اعلام این خبر گفت: مسکو حاضر نیست در کنفرانس مبارزه با تروریسم به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا شرکت کند.

گفتنی است، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا امروز با وعده برگزاری این نشست مدعی شد که از تمامی ابزارهای ممکن در حوزه نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش استفاده کند.

اوباما بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان آمریکا و محور غربی-عربی در ایجاد و ادامه اقدامات تروریستی داعش از طرق مختلفی مانند پرتاب کمک های تسلیحاتی از طریق هواپیما، اذعان کرده بود که تروریست ها در عراق و سوریه ریشه دار و مقاوم شده و همچنین گسترش یافته اند.

وی گفته بود: این مبارزه یک نبرد معمولی به شمار نمی آید، بلکه تلاشی بلند مدت نه تنها علیه این شبکه خاص بلکه در مقابل ایدئولوژی و تفکر آنان است.

باراک اوباما با تکرار مواضع مداخله جویانه خود در امور داخلی سایر کشور ها افزوده بود: پیروزی بر داعش در سوریه مستلزم رهبری جدید است.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز درباره لزوم تلاش هم کشورها برای مقابله با تروریسم خاطر نشان کرده بود: گروه های تروریستی و افراطی با هدف قرار دادن زنان و کودکان، ارزشهای جهانی صلح و عدالت را زیر پا گذاشته اند. چنین تهدیدی اکنون در حال گسترش بوده و لذا حل و فصل آن نیازمند واکنش های واحد و یکپارچه است.ما با چالشی مواجه شده ایم که نمی توانیم به صورت فوری و آنی بر آن غلبه کنیم.

کد N975797

وبگردی