آفتاب

سازمان ملل از کشته شدن بیش از 8000 نفر در اوکراین خبر داد

سازمان ملل از کشته شدن بیش از 8000 نفر در اوکراین خبر داد

سازمان ملل اعلام کرد، از زمان آغاز بحران اوکراین تاکنون دست کم 8050 نفر در ارتباط با این بحران کشته شده‌اند که شامل سربازان، استقلال‌طلبان و غیرنظامیان می شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون حقوق بشر دبیر کل سازمان ملل امروز(سه‌شنبه) گفت، از زمان آغاز جنگ داخلی در اوکراین در آوریل 2014 تاکنون بیش از 8000 نفر در این کشور شامل غیرنظامیان کشته شدند.

ایوان سیمونوویچ، معاون حقوق بشر دبیر کل سازمان ملل در یک نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفت: تا به امروز دست کم 8050 نفر از زمان آغاز خشونتها در شرق اوکراین در اواسط آوریل 2014 کشته شده‌اند. این شامل نیروهای مسلح اوکراین، غیرنظامیان و اعضای گروه‌های مسلح می شود و حاصل برآورد محافظه‌کارانه دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر است. ما معتقدیم رقم واقعی تلفات می تواند به طرز چشمگیری بالاتر از این حد باشد و ما تلاش مداوم داریم تا خلا‌ء هایی که در ثبت تلفات ایجاد شده را پر کنیم.

به گفته سیمونوویچ، مقام‌های اوکراین برآورد کرده‌اند که بیش از 1.5 میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند.

از آوریل 2014 که کی‌یف عملیات نظامی خود علیه جدایی‌طلبان در این کشور را آغاز کرد تاکنون، مناطق جنوب شرق اوکراین درگیر جنگ داخلی بوده‌اند.

در ماه فوریه، گروه نورماندی شامل روسیه،‌اوکراین، آلمان و فرانسه که به منظور دستیابی به راه حل صلح آمیز برای جنگ در شرق اوکراین تشکیل شده یک توافق آتش‌بس را در شهر مینسک، پایتخت بلاروس مطرح کردند که توسط نمایندگان کی‌یف و شبه‌نظامیان دونباس امضا شد.

انتهای پیام

کد N975747

وبگردی