آفتاب

اتحادیه اروپا بروندی را تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا بروندی را تحریم می‌کند

منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) اظهار کردند، این اتحادیه در تدارک برای وضع تحریم‌هایی علیه چهار تن از افراد نزدیک به رئیس‌جمهوری بروندی است. این اقدام در واکنش به روی کار آمدن سه‌باره رهبر بروندی بر خلاف قانون اساسی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری در اتحادیه اروپا به این خبرگزاری گفتند، این اتحادیه توافق اصولی برقرار کرده تا چهار تن از مقام‌های نزدیک به پی‌یر نکورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی را هدف تحریم‌های مسافرتی و انسداد دارایی قرار دهد. به گفته آنها قرار است روز پنج‌شنبه تصمیم رسمی برای اعمال این تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بروندی اتخاذ شود.

یکی از این منابع خبری اظهار کرد، خود نکورونزیزا هدف این تحریم‌ها قرار نگرفته زیرا اروپا می‌خواهد همچنان فرصتی را برای مذاکره با وی قائل شود.

نکورونزیزا در ماه ژوئیه در انتخابات ریاست جمهوری بروندی که از سوی مخالفان دولت وی تحریم شد برای سومین دور به ریاست جمهوری رسید.

مخالفان وی عنوان کردند که نکورونزیزا به دلیل آن که محدودیت دو دوره‌ای تعیین شده در قانون اساسی برای ریاست جمهوری را رعایت نکرده قانون اساسی این کشور را نقض کرده است.

ریاست جمهوری مجدد نکورونزیزا موجب برخی تلاش‌ها برای کودتا از سوی ژنرال‌های مخالف با او و همچنین چندین ماه ناآرامی‌های داخلی در این کشور شد. بروکسل در زمان این ناآرامی‌ها هشدار داد در همکاری‌هایش با بروندی از جمله در روابط تجاری و همکاری‌های توسعه بازنگری خواهد کرد.

اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد، تحریم‌هایی علیه کسانی که مسئول اقدامات خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه در بروندی هستند، اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N975703

وبگردی