آفتاب

اکونومیست از راه رسید/ ارتش ژاپن تهاجمی می‌شود

اکونومیست از راه رسید/ ارتش ژاپن تهاجمی می‌شود

اکونومیست شماره این هفته خود را در حوزه بین الملل با مطالبی درباره خاورمیانه، آمریکا، اروپا، چین و انگلستان تنظیم و بخش هایی را نیز به علم و فناوری، تجارت، معرفی کتاب و حوزه هنر اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌نامه خبری و بین‌المللی اکونومیست، شماره هفته جاری خود را منتشر کرد.

این هفته نامه بین المللی به زبان انگلیسی و در لندن مورد ویرایش قرار گرفته و به شرکت روزنامه اکونومیست با مسئولیت محدود تعلق دارد. بنیانگذار آن «جیمز ویلسون» بوده و از سال ۱۸۴۳ تا کنون منتشر شده است.

در بخش مربوط به آمریکا از صفحه ۲۷ تا ۳۵ پیرامون کنگره آمریکا، هزینه های تعطیلی دولت در صورت عدم تصویب بودجه مورد نظر دولت کنونی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در این کشور و برخی از حواشی دیگر مطالبی به رشته تحریر درامده است.

صفحات ۴۵ تا ۴۹ این شماره به موضوعاتی از قبیل بحران کنونی در سوریه، موضوع آوارگان سوری و ناامنی ها در سومالی اختصاص یافته است. در بخش سوریه، درگیری های دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با گروه تروریستی داعش در این کشور که از سال ۲۰۰۱ میلادی شروع شده مورد اشاره قرار گرفته و البته مباحثی جهت دار در این باره طرح شده است؛ گویا غرب با کمک نشریات و رسانه های خود در تلاش است تا کمک های بشردوستانه و یا تسلیحاتی به سوریه که بر اساس قوانین بین المللی و اصل «عدم مداخله» و «عدم توسل به زور» در حال بررسی است را به نوعی مداخله در امور داخلی سوریه نشان داده و با هر اقدامی با آن به مبارزه برخیزد.

درباره درگیری ها در سومالی، به موضوع مبارزه مسلحانه گروه تروریستی الشباب با دولت سومالی پرداخته و از منظر مشکلات عدیده ایجاد شده برای مردم این کشور مطالبی تدوین شده است.

بخش آسیایی این نسخه از اکونومیست افزایش تنش ها در مالزی، گسترش نظامی گری برخی گروه ها در پاکستان و موضوع تصویب طرح امنیتی دولت «شینزو آبه» برای حضور ارتش این کشور در راستای کمک به متحد اصلی خود یعنی ایالات متحده و دخالت نظامی در برخی نقاط جهان را طرح موضوع نموده و با واکاوی برخی نکات درباره آن کوشیده است تا از زاویه نگاه خود به تنویر افکار خوانندگان مبادرت نماید.

بخش پایانی هفته نامه مذکور مطابق روال همیشه محورهای موضوعی تجارت، معرفی کتاب و مقوله هنر، علم و فن آوری و اقتصاد را بررسی کرده است.

کد N975681

وبگردی