آفتاب

اردوغان از کشته شدن بیش از 30 شبه‌نظامی کرد خبر داد

اردوغان از کشته شدن بیش از 30 شبه‌نظامی کرد خبر داد

رئیس جمهور ترکیه گفت که نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات فرا مرزی بیش از 30 شبه‌نظامی کرد را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز(سه‌شنبه) اظهار کرد، نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات فرا مرزی شبانه‌ بیش از 30 شبه‌نظامی کرد را کشته‌اند.

اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی اظهار کرد: ما عملیات‌های فرامرزی شبانه انجام دادیم. بالغ بر 30 تروریست در این عملیات‌ها کشته شدند.

اردوغان در سخنرانی خطاب به برخی مقام‌های شهرستان‌ها در کاخ ریاست جمهوری ترکیه گفت،‌ شبه‌نظامیان کرد آخرین تقلاهای خود را انجام می دهند.

با این حال اردوغان در این سخنرانی مشخص نکرد اهداف این عملیات کجا بوده‌اند هر چند که ارتش ترکیه مدت زیادی است که به بمباران و حملات علیه مواضع شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در کوهستان‌های شمال عراق و همچنین مناطق کردنشین جنوب و شرق خاک ترکیه ادامه می‌دهد.

اردوغان اظهار کرد: نیروهای امنیتی ما در حال ادامه عملیات‌های خود چه در داخل و چه در خارج از کشور هستند.

وی افزود: در حال حاضر عملیاتها ادامه خواهند یافت اما بدانید که این آخرین تقلاهای آنهاست.

ارتش ترکیه نیز امروز اعلام کرد، در عملیاتهایی که در استان حکاری در جنوب شرق این کشور انجام گرفت شش شبه نظامی پ.ک.ک کشته شدند.

این ارتش همچنین اظهار کرد، روز جمعه گذشته نیز با انجام حملات هوایی در شمال عراق 19 تن از شبه‌نظامیان پ.ک.ک را کشته است.

مشخص نیست آیا اشاره اردوغان به عملیات‌هایی که ارتش ترکیه درباره آنها اطلاع‌رسانی کرد، بوده است یا خیر.

منابع امنیتی ترکیه گفتند، در شهر کردنشین بسمل در جنوب شرق این کشور نیز حکومت نظامی اعمال شده است. رسانه های محلی گزارش کردند، در استان آدانا در جنوب ترکیه در یک حمله شبه نظامیان پ.ک.ک در اواخر دوشنبه دو افسر پلیس کشته شدند.

مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه در پی شکسته شدن آتش‌بس میان نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان کرد پ.ک.ک در ژوئیه سال جاری شاهد درگیری های شدید میان دو طرف بوده است. برخی از منتقدان می‌گویند رجب طیب اردوغان به این دلیل سرکوب کردها را آغاز کرده تا حمایت ملی‌گرایان ترک از حزب عدالت و توسعه را در آستانه انتخابات زودهنگام ماه نوامبر افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N975667

وبگردی