آفتاب

مک‌کین: مرکز اطلاعاتی بغداد شاهدی بر عدم نفوذ آمریکا است

مک‌کین: مرکز اطلاعاتی بغداد شاهدی بر عدم نفوذ آمریکا است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت که کشورش بدون استراتژی در خاورمیانه فعالیت‌ می‌کند، در حالی که روسیه استراتژی کاملا آشکاری دارد که در افزایش نفوذ آن در منطقه نمود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا تاکید کرد، توافق پیرامون همکاری امنیتی و اطلاعاتی که مسئولان عراقی با روسیه، ایران و سوریه امضا کردند، شاهد آشکاری بر کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است.

وی عنوان داشت: ما استراتژی نداریم و ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه استراتژی کاملا مشخصی را آماده می‌کند که در افزایش نفوذ روسیه در منطقه نمود می‌یابد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که ایجاد مرکز اطلاعات در بغداد برای کاخ سفید غافل‌گیرکننده بود. سرهنگ استیو وارن، سخنگوی عملیات آمریکا علیه داعش در عراق گفت که کشورش با ایجاد این مرکز موافق نیست، چرا که دولت سوریه در آن مشارکت دارد.

روسیه، سوریه، عراق و ایران تصمیم گرفته‌اند مرکز اطلاعاتی را در بغداد ایجاد کنند که در آن نمایندگانی از ستادهای مشترک ارتش‌های این چهار کشور مشارکت دارند و وظایف اصلی این مرکز، جمع‌آوری و بررسی و تحلیل اوضاع در منطقه خاورمیانه در راستای مقابله با داعش است و این اطلاعات در اختیار طرف‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N975635

وبگردی