آفتاب

تفاوت باغ‌های شیراز در سال 81 با امروز

تفاوت باغ‌های شیراز در سال 81 با امروز

شهردار شیراز تاکید کرد: باغهای خریداری شده در شیراز به پاسیوی شیراز تبدیل می‌شود و به عنوان محدوده 500 تا 600 هکتاری در مرکز شهر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت بعدازظهر سه‌شنبه 7 مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به عکس‌هایی که این روزها از وضعیت باغ‌های شیراز در سال 81 و امروز منتشر شده است، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که طی این سال‌ها برای این باغ‌ها اتفاق‌هایی افتاده است. بخشی از باغ‌ها باید فدا شوند و بقیه پایدار بمانند.

وی افزود: قرار شده است حدود 300 هکتار باغ فدا شود و در مقابل 1000 هکتار باغ خریداری شده و تثبیت شود. تاکنون هم 70 هکتار باغ تخریب شده و در مقابل 300 هکتار باغ خریداری شده است، البته بخشی از باغ‌های خریداری شده هنوز مشاع هستند.

پاک‌فطرت با تصریح بر اینکه گردشگری باید مهمترین رویکرد در توسعه اقتصادی و رونق شیراز باشد، گفت: برای ساخت هتل پروانه رایگان صادر می‌کنیم و تاکید هم داریم که علاوه بر داخل شهر، باید بیرون از شهر هم متل ساخته شود. ظرفیت اقامتی شیراز باید متناسب با توانمندی‌های گردشگری و با در نظر گرفتن تمام طیف‌های گردشگر، افزایش یابد و همزمان در سایر زیرساخت‌ها هم حرکتی جدی داشته باشیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: شاید تمام مسئولان هم بر این اعتقاد باشند که مهمترین ظرفیت شیراز، گردشگری است اما اینکه چرا هماهنگی و همراهی ایجاد نمی‌شود، مشخص نیست.

پاک‌فطرت با بیان اینکه ظرفیت‌های مذهبی در شیراز توان جذب تعداد قابل توجهی از گردشگران زیارتی را دارد، گفت: اگر تنها 10 درصد از مسلمانان را در مدت 10 سال، جذب کنیم، تحولی قابل توجه در این حوزه ایجاد خواهد شد.

شهردار شیراز اظهار کرد: امروز شرایط این کلان‌شهر در زمینه‌های حمل و نقل برون و درون‌شهری، امکانات اقامتی و پذیرایی و سایر زیرساخت‌ها در مقایسه با بسیاری از کلان‌شهرها مطلوب‌تر است و این روند رو به رشد ادامه دارد. اعتقاد دارم که تعداد توریست‌ها در شیراز باید همواره یک‌دهم از کل جمعیت این کلان‌شهر باشد.

وی همچنین در خصوص کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری، گفت: امروز بیمارستان‌ها و هتل‌ها از پرداخت عوارض معاف شده‌اند و پرداخت عوارض نوسازی هم به‌دلخواه صورت می‌گیرد. نهادینه شدن این فرهنگ که شهروندان باید هزینه شهرنشینی را پرداخت کنند نیاز به همراهی رسانه‌ها دارد.

شهردار شیراز، مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری را ایجاد بسترهای کسب درآمدهای پایدار عنوان و اضافه کرد: اعتقاد دارم که اهالی رسانه خصوصا خبرنگارانی که در همه حوزه‌ها حضور و از مسائل مختلف آگاهی نسبی دارند، باید در قالب جلساتی منظم، نقطه نظرات و ایده‌ها، دیدگاه و مسائل را به مدیران شهری در حوزه‌های مختلف منعکس کنند.

وی افزود: طرح ساماندهی محدوده دروازه کازورن یکی از برنامه‌های شهرداری است و امیدواریم با پیش‌بینی‌های انجام شده،‌ سال آینده اجرایی شود. این شهر، یک شهر با ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است و رونق این صنعت می‌تواند پاسخگوی تمام مشکلات اقتصادی بوده و بحران بیکاری را رفع کند.

انتهای پیام

کد N975603

وبگردی