آفتاب
همایش نخبگان بسیجی در عرصه بین‌المللی؛

کاظمی قمی: سعودی‌ها در یمن شکست خورده‌اند

کاظمی قمی: سعودی‌ها در یمن شکست خورده‌اند

سفیر پیشین ایران در عراق گفت: اهداف آمریکا نسبت به سال 2003 در منطقه تغییر نکرده و فقط سناریوها هر روز شکل جدیدی به خود می‌گیرد و در روزهای آتی آن‌ها با شگردهای جدید دوباره وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن کاظمی قمی، سفیر پیشین ایران در عراق عصر سه‌شنبه در اولین همایش نخبگان بسیجی در عرصه بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران با انقلاب اسلامی با انقلاب خود چالش‌های مهمی را برای نظام بین‌الملل ایجاد کرد. اولین چالش این بود که خداوند را در عرصه سیاست در مقابله اومانیسم غرب قرار داد. چالش دوم ایجاد حکومتی مبنی بر مردم‌سالاری دینی بود و چالش سوم این که منافع نامشروع آمریکا در ایران با انقلاب اسلامی پایان یافت.

وی ادامه داد: مسأله مهم این است که در برابر نظام سلطه یک منظومه فکری جدید شکل گرفت که در دنیا نیز مقبولیت یافت.

کاظمی قمی گفت: در برابر تمام خصومت‌ها در سال‌های گذشته ایران جبهه مقاومت را شکل داد که در مقابل جبهه رژیم صهیونیست قرار داشت. امروز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پایه‌گذار یک قدرت جهانی در دنیا شود و می‌توان ادعا کرد که ایران در آستانه ورود به جرگه قدرت‌های جهانی است.

سفیر پیشین ایران درعراق با اشاره به حوادث سال‌های اخیر در افغانستان،‌ عراق و سایر کشورهای منطقه گفت: بر خلاف تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت تا ایران در چارچوب این تحولات منزوی شود، اما هر روز نقش‌آفرینی بیش‌تری داشت و ایران توانست به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نیز علمی به اقتدار دست یابد.

وی با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف در راستای افزایش قدرت ایران گفت: باید بسیجی‌ها نقش آفرینی خود را در عرصه‌های مختلف پر رنگ کنند. از منظر امام و رهبری بازیگران عرصه بین‌الملل فقط قدرت‌های بزرگ و دولت – ملت نیستند بلکه توده‌های مردم ،کانون‌های مقاومت و افراد و شخصیت‌ها نیز از قدرت قابل توجهی برخوردارند و بسیج می‌تواند در هماهنگی آن‌ها نقش زیادی داشته باشد.

او گفت: امروز در عراق و سوریه و یا لبنان و فلسطین و نیز یمن و بحرین مردم نقش مهمی در مقاومت مقابل استکبار دارند و به نوعی در جنگ نیابتی که از سوی قدرت‌های بزرگ در منطقه به راه افتاده است در پیشانی نیروهای مقاومت هستند.

وی گفت: استکبار به دنبال شکستن مقاومت مردم است. مثل آن چه که در حمله اسراییل به غزه شاهد بودیم. همین حرکت را سعودی‌ها با تجاوز نظامی‌شان علیه مردم عراق و یا یمن دارند و می‌خواهند مقاومت مردم را بشکنند. متاسفانه در این مسیر قدرت‌های بزرگ فرامنطقه‌یی با اعمال تحریم‌های ظالمانه به جبهه موجود در منطقه علیه مردم کمک می‌کنند. این تحریم‌ها علیه مردم است تا به این شکل مردم را نسبت به حکومت‌های‌شان بشورانند و اساسا این موضوع دستور کار استکبار است.

کاظمی قمی گفت: تجربیات بسیج در همه جغرافیای امروز دنیا مفید و موثر است و باید در دیپلماسی کشور با یک حرکت طراحی شده و هماهنگ این تجربیات منتقل شوند.

سفیر پیشین ایران در عراق ادامه داد: امروز جریان تکفیری فقط در عراق و سوریه نیست بلکه سعی دارد تمامی کشورهای منطقه و نیز کشورهای بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت را در برگیرد.

او گفت:‌ اهداف آمریکا در 2015 در منطقه همان اهداف 2003 آن‌هاست و آن‌ها سعی دارند از طریق جنگ نیابتی و هرج و مرج شرایط منطقه را تغییر دهند. البته این سناریو هر روز شکل جدید به خود می‌گیرد و یقینا در روزهای آتی با شگردهای جدید نشان داده خواهد شد.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت نشان داده است که می‌تواند در برابر تهدیدها مقاومت کند و امروز سعودی‌ها در یمن شکست خورده‌اند و اگر این جنگ پنج سال دیگر هم طول بکشد باز هم مردم مقاومت خواهند کرد. آن‌ها با جبهه ائتلافی که عراق برای مقابله با داعش راه‌انداختند نه تنها با داعش مقابله نکردند بلکه دوشا دوش آن‌ها علیه ملت و دولت عراق مبارزه کردند.

انتهای پیام

کد N975600

وبگردی