آفتاب

درخواست کمک عباس از سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از فلسطین در مجمع عمومی

درخواست کمک عباس از سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از فلسطین در مجمع عمومی

وزیر خارجه فلسطین در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نیویورک به نیابت از عباس اعلام کرد که رام‌الله در بسیج موضعگیری‌های حمایت از مساله فلسطین بر روی سازمان همکاری اسلامی حساب باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ایاد بن امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه هفتادمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در دیدار با ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین به بررسی تحولات اخیر مساله فلسطین به ویژه افزایش یورش‌های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی پرداخت.

ایاد مدنی در این دیدار به شرح اقداماتی که این سازمان در مجمع عمومی سازمان ملل برای حمایت از مساله فلسطین انجام داده، از جمله تشکیل نشست دوم گروه تماس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که مسئول دفاع از مساله فلسطین و قدس شریف است در تاریخ 26 سپتامبر در نیویورک پرداخت و اعلام کرد این گروه تماس قصد دارد به نشست‌های دوره‌ای خود در پایتخت‌های مهم جهان ادامه داده و در پیامی آشکار، مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده و بر همکاری با جامعه جهانی در راستای توقف این اقدامات و مجرم دانستن این رژیم تاکید کند.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی، همچنین دبیرکل این سازمان اعلام کرد که علاوه بر نشست فوق‌العاده وزرا خارجه با موضوع فلسطین و قدس در روز پنج‌شنبه آتی که با درخواست عربستان برگزار خواهد شد، کمیته فلسطین در این سازمان نیز امروز سه‌شنبه نشستی برگزار می‌کند.

مالکی در این دیدار تحولات اخیر قدس در سایه افزایش اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی را با ایاد مدنی در میان گذاشت و پیامی از جانب محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی ابلاغ کرد مبنی بر اینکه فلسطین در بسیج موضعگیری‌های حمایت از مساله فلسطین بر روی این سازمان حساب باز کرده است.

در مقابل دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز به مالکی اطمینان داد که تلاش‌های دولت آشتی ملی فلسطین با شتاب صورت می‌گیرد تا مجددا این رویکرد که می‌توان با تنش‌های رو به افزایش صهیونیست‌ها مقابله کرد، قوت یابد.

انتهای پیام

کد N975585

وبگردی