آفتاب

مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس برگزار شد

مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس برگزار شد

صبح امروز مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس که برای ارائه گزارش عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه در سانحه هوایی به شهادت رسیدند در منطقه کهریزک (محل سانحه) برگزار شد .

به گزارش ایسنا، این مراسم به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان تهران و فرمانداری ویژه شهر ری و مردم منطقه کهریزک برگزار شد.

دکتر جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرری در این مراسم گرامیداشت یاد شهیدان سرافراز دفاع مقدس را از اولویت‌های فرهنگی دانست.

در این مراسم که امیرسرتیپ برخور جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشت خلبانان نیروی هوایی از جمله امیرسرتیپ براتپور (لیدر عملیات اچ 3 ) و امیر سرتیپ خلبان حسین خلیلی از شجاعت‌های خلبانان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و خاطرات خود به ویژه خاطرات خود با فرماندهان شهید سانحه خاطراتی بیان کردند.

از بخش های دیگر این برنامه کلنگ‌زنی محل احداث یادمان فرماندهان شهید دفاع مقدس و گلباران محل سانحه توسط پاراگرایدرهای نیروی انتظامی و رونمایی از کتاب شهروند آسمانی نوشته فاطمه دهقان نیری بر اساس خاطرات سرتیپ خلبان انصاری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس ارتش نیز در این مراسم گفت: این مراسم از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس به این سازمان محول شده بود که در اجرای تدابیر هیأت رئیسه ارتش جمهوری اسلامی ایران سعی شد با همت مسئولین کشوری و لشکری مراسم درخور شان این فرماندهان عزیز برگزار شود .

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهیدان سرلشکر فلاحی،سرلشکر فکوری،سرلشکر کلاهدوز،سرلشکر نامجو،سرلشکر جهان آرا و پیش­کسوتان دفاع مقدس و مسئولین برگزاری این مراسم با تندیس و لوح تقدیر رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ دکتر محمدحسین دادرس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N975530

وبگردی