آفتاب

جنگنده‌های ترکیه، شمال عراق را بمباران کردند

جنگنده‌های ترکیه، شمال عراق را بمباران کردند

ایرنا نوشت: ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد، جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی این کشور مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند.

عملیات برون مرزی ترکیه در شمال عراق در حالی ادامه دارد که بغداد این حملات را نقض حاکمیت ملی و تجاوز به خاک خود ارزیابی می کند.

به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در تارنمای رسمی خود در اینترنت اعلام کرد که در این عملیات هوایی 19 نفر از اعضای سازمان تروریستی پ ک ک کشته شده اند.

شبکه خبر «ان.تی.وی» این خبر را با کد فوری عملیات علیه پ.ک.ک در شمال عراق منتشر کرد. اطلاعیه ارتش ترکیه حاکیست در عملیات روز گذشته جنگنده های این کشور در منطقه چکورجا از توابع شهرستان مرزی حکاری نیز شش نفر دیگر از اعضای پ ک ک کشته شده اند.

این اطلاعیه اضافه می کند روز گذشته در منطقه بیتلیس و تاتوان عناصر پ.ک.ک به خودروهای حامل نظامیان ترکیه حمله کردند. در این حملات که با استفاده از بمب های دستی صورت گرفته دو سرباز زخمی شده اند.
ارتش ترکیه عموما بعداز گذشت چند روز از عملیات برون مرزی و به دنبال کسب اطلاعات زمینی و تصویری برداری هوایی از نتیجه عملیات، در خصوص دستاوردهای عملیات اطلاعیه صادر می کند.

روز گذشته نیز در آدانا دو مامور پلیس ترکیه در حمله افراد مسلح کشته شدند. مسئولیت این حمله را هنوز هیچ گروهی به عهده نگرفته است.
درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه از حدود 80 روز پیش به دنبال کشته شدن دو مامور پلیس ترکیه در منطقه مرزی با سوریه و پس از یک دوره سه ساله آتش بس شروع شده است.

ترکیه از آن تاریخ به بعد با تعلیق آنچه که فرایند حل مساله کرد نامیده می شد، دوباره با رویکرد امنیتی ولی این بار با شدت بیشتری برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک در داخل خاک عراق و از بین بردن مناطق تجمع نیرو و امکانات لجستیکی و مهمات پ.ک.ک در شمال این کشور را شروع کرده است.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه روز گذشته در نیویورک نیز دوباره تصریح کرد ارتش ترکیه تا پاکسازی کامل پ.ک.ک و تامین امنیت و نظم اجتماعی در مناطق یادشده به عملیات قهری علیه تروریستها ادامه خواهد داد.

5252

کد N975529

وبگردی