آفتاب
رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران:

بی‌تدبیری عربستان، عید مسلمانان را عزا کرد/حادثه منا عادی نیست

بی‌تدبیری عربستان، عید مسلمانان را عزا کرد/حادثه منا عادی نیست

رئیس‌جمهور تاکید کرد: حادثه منا از نظر ما عادی و معمولی نیست و با مسائل مالی جبران نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از سفری پنج روزه به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه منا و کشته شدن جمعی از مسلمانان به ویژه حجاج ایرانی، اظهار کرد: حادثه منا از نظر ما عادی و معمولی نیست و ما با مسائل مالی جبران نمی‌شود.

وی افزود: ایام مبارک بین عید قربان و عید غدیر که همواره روزهای خوشی برای مردم از لحاظ دینی محسوب می‌شود، امسال با بی‌تدبیری و بی‌مبالاتی و عدم کارآیی دولت فعلی عربستان برای مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان ایران تبدیل به عزا شد، چرا که بسیاری از حجاج، مظلومانه جان باختند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی از رسانه‌های عربستان به جای اینکه تصاویر فاجعه را منتشر کنند، انیمیشن ساختند که این مساله یک توهین بزرگ به مسلمانان محسوب می‌شود.

روحانی تصریح کرد: من سفر امسال را به خاطر این حادثه نیمه تمام گذاشتم؛ در صورتی که برنامه‌های من در این سفر تا امروز عصر باید ادامه می‌یافت. من پنج ملاقات و سه نشست خود را لغو کردم تا بتوانم به مراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر حجاج ایرانی برسم و جزو استقبال‌کنندگان از آنها باشم.

ادامه دارد

کد N975246

وبگردی