آفتاب
رییس سازمان بسیج دانشجویی:

بسیج دانشجویی برجام را به مصلحت جامعه نمی‌داند

بسیج دانشجویی برجام را به مصلحت جامعه نمی‌داند

رییس سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: پس از ساعت‌ها کار کارشناسی روی متن توافق، به این نتیجه رسیدیم که توافق برجام به مصلحت جامعه و مردم نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به فاجعه منا با تاکید بر این که این فاجعه غم سنگینی برای همه مسلمانان دنیا به ویژه ایرانیان است اظهار کرد: اتفاقی که در منا افتاد را نمی‌توان اتفاقی طبیعی قلمداد کرد به ویژه با توجه به اتفاقات و اقداماتی که پس از آن از سوی دولت عربستان انجام گرفت این اتفاق، اتفاقی غیرطبیعی و پر از ابهام و قصد و غرض است.

وی با تاکید بر لزوم بررسی ناظران منصف بین‌المللی درباره فاجعه منا و لزوم پاسخگویی دولت عربستان خاطرنشان کرد: در فاجعه منا دو نکته متاثیر کننده وجود دارد یکی این که بیش از 4 هزار نفر از مسلمانان جان خود را از دست داده‌اند و دیگری خدشه‌ای که به آبروی مسلمانان وارد شد.

رییس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: می‌توان گفت که وهابیت و دشمنان اسلام که با اصل وحدت مسلمانان مشکل داشته و دارند، نقطه قوت مسلمانان که آن هم حج و تجمع شیعیان و اهالی سنت است را پیدا کرده و در تلاش است تا با وارد کردن خدشه به عزت مسلمانان و جهان اسلام این نقطه را به نقطه ضعف آنها تبدیل کند.

گودرزی تاکید کرد: واضح است که برای فاجعه منا عاملی وجود دارد که باید آن را شناسایی کرد .

وی همچنین با اشاره به تحرکات صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی پس از این فاجعه اظهار کرد:‌اتفاق بدی که در داخل شبکه‌های اجتماعی و پس از حادثه دردناک منا افتاد این بود که عده‌ای به سوء استفاده از اصل فریضه حج پرداخته و برخی این دعوای عرب و عجم را راه‌انداخته‌اند. این در حالی است که هر دوی این اتفاقات ظلم به اسلام است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: درخواست ما به عنوان بسیج دانشجویی جمهوری اسلامی ایران از همه مسلمانان جهان این است که هم به واسطه مرگ مظلومانه بیش از 4 هزار نفر از مسلمان و هم به واسطه‌ای خدشه‌ای که به آبروی مسلمانان دنیا وارد شده است، اجماعی تشکیل دهند و طی آن مطالبات حقه خود را در این زمینه مطرح نمایند.

به گزارش ایسنا، گودرزی به ارائه گزارشی از فعالیتهای بسیج دانشجویی در تابستان سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در تابستان امسال و در جریان دوره‌های آموزشی، تشکیلاتی خط امام، در مجموع 12 هزار و 300 نفر دانشجوی بسیجی به طور متمرکز و غیر متمرکز در سراسر کشور در این دوره‌ها که با عناوین مختلف برگزار شد، شرکت کردند.

وی همچنین با اشاره به اردوهای گروه‌های جهادی با بیان این که بیش از 30 هزار دانشجو در قالب 1100 گروه جهادی در تابستان امسال به مناطق محروم ارسال شده‌اند، گفت: یکی از مهمترین رویکردهایی که بسیج دانشجویی در گروه‌های جهادی به طور ویژه در سال جاری دنبال کرده است، بحث کارآفرینی و اشتغال و تولید داخل است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بسیج دانشجویی همچنین به بیان اولویت‌های این تشکل دانشجویی در سال تحصیلی جدید پرداخت و با بیان این که نشاط سیاسی، علمی و معنوی از جمله اولویت‌های سازمان بسیج دانشجویی در سال تحصیلی 94-95 است، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که فضای دانشگاه‌ها، فضایی با نشاط و با انگیزه باشد و شرایط برای فعالیتهای علمی و فرهنگی فراهم بوده و از فضایی آرام توام با آزادی فعالیت و بیان برای اساتید و دانشجویان فراهم باشد.

گودرزی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در سال تحصیلی جدید فعالیتهای خود را با در نظر گرفتن اولویتهای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اتحاد و انسجام ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، فراگیری بسیج و جذب حداکثری انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور اظهار کرد: در شرایطی که شاهد تلاش دشمن برای نفوذ در کشور هستیم، اختلاف میان مسوولان، مردم و دولت آن هم در سطوح مختلف یکی از راهبردهای آنها محسوب می‌شود. در این شرایط و با توجه به این که در پایان سال جاری شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم باید تلاش کنیم که تا حد توان در فضای کشور آرامش، اتحاد و انسجام ایجاد نماییم.

رییس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه صحبتهای خود به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور و منطقه اشاره و با تاکید بر این که اگر کسی می‌خواهد جلوی نفوذ را بگیرد باید شناخت عمیقی نسبت به آن داشته باشد، اظهار کرد: دشمن با اتخاذ ساز و کارهایی نظیر اختلال در سیستم محاسباتی کشور، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در حد شکل‌گیری و رشد جهت‌دار طبقه متوسط در ایران، سرمایه‌گذاری و جهت دادن به جریان روشنفکری در ایران ، تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی، طراحی و برنامه‌ریزی برای اثرگذاری و طرح کلان توسعه ایران و همچنین تجزیه قدرت‌ها و کشورهای بزرگ منطقه موضوع نفوذ را دنبال می‌کند.

گودرزی با بیان این که به خوبی ملموس است که دشمن هم روی مردم و هم روی مسوولان در حال سرمایه‌گذاری در راستای اختلال در سیستم محاسباتی است، اظهار کرد: به دلیل پختگی که در مردم و مسوولین کشور پس از 36 سال انقلاب شکل گرفته است و دشمنان دریافته‌اند که به راحتی نمی‌توان آنها را فریب داد، پیچیده‌ترین روش‌ها برای نفوذ و تاثیرگذاری در مردم و مسوولین در حال انجام کار است در همین راستا نیز دشمنان یکی از مباحث جدی خود را در این موضوع قرار داده‌اند که مردم در تشخیص‌های خود اشتباه کنند و دولتمردان و مسوولین نیز از واقعیات و ظرفیت‌های درونی دور نمایند.

وی اظهار کرد: همانطور که امروز نیز مشاهده می‌کنید، کسانی هستند که فکر می‌کنند اگر در مقابل کدخدا مقداری کرنش کنیم کدخدا نیز کرنش می‌کند این در حالیست که همانند کسانی که تصور می‌کنند اگر در مقابل نظام سلطه امتیازاتی بدهیم او نیز امتیازاتی می‌دهد؛ همه اینها نشان از تصورات غلط و اختلالاتی است که در نظام محاسباتی برخی مسوولین به واسطه نفوذ دشمن ایجاد شده است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی همچنین اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که جریان به ظاهر روشنفکری در کشور به دنبال مباحثی نظیر پرداختن به جریان مشروطه و قلمداد کردن مصدق به جای امام، تحریف خط و اصول امام و گسترش اسلام رحمانی هستند. این در حالیست که امروز این موضوعات در ادبیات برخی از مسوولین کشور نیز مشاهده می‌شود.

گودرزی با بیان این که امروز دشمن به دنبال پیاده‌سازی پروژه اصلاحات در شوروی پس از فرو پاشی در ایران است، اظهار کرد: بعد از دوم خرداد آمریکا به دنبال پیاده کردن پروژه اصلاحات شوروی در ایران بود. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که نه ایران روسیه است و نه خاتمه گورباچف است. آنها تا امروز نیز به دنبال اجرای آن پروژه در کشور هستند.

در ادامه این نشست خبری همچنین با اشاره به اظهارات دیروز باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که شعار مرگ بر آمریکا برای مردم ایران اشتغال ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: ما قائل به این هستیم که دو شعار "مرگ بر آمریکا " و "ما می‌توانیم" باعث اشتغال و رشد کشور شده است. چرا که با این دو شعار ما آنها را نفی کردیم و به مردم خود اتکا کردیم و این موضوع باعث شد که پس از 36 سال آقای اوباما اعتراف کند که راهی جز توافق با ایران ندارد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بسیج دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ی جامع اقدام مشترک و موضع بسیج دانشجویی نسبت به این برنامه اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم بسیج دانشجویی در مساله برجام به دنبال کارشناسی است و در این رابطه نیز دعوای سیاسی با کسی ندارد.

وی با تاکید بر این که بسیج دانشجویی از زاویه منافع ملی به موضوع برجام نگاه می‌کند، گفت: از ابتدای انتشار سند برجام کارگروهی در معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی شکل گرفت که طی آن با برگزاری جلسات مختلف بررسی‌های بسیاری در این رابطه انجام گرفت. چرا که برای ما مهم است که در پرداختن به موضوع برجام حرفی بر زبان بیاوریم که اولا کارشناسی باشد و ثانیا موجب ایجاد اختلاف در داخل کشور نشود.

گودرزی اظهار کرد: بسیج دانشجویی پس از انجام بررسی‌های لازم درباره برجام به این نتیجه رسید که توافق به برجام به مصلحت جامعه و مردم نیست در همین راستا نیز از مجلس توقع داریم که به وظیفه تاریخی خود عمل و منافع ملت را تامین نماید.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست خبری از کتاب "برجام، دروازه نفوذ" رونمایی شد.

این کتاب به بررسی تخصصی متن برجام در ابعاد مختلف می‌پردازد طی آن پرسش‌هایی درباره این متن مطرح شده است.

انتهای پیام

کد N975166

وبگردی