آفتاب
جنایت جدید ائتلاف متجاوز سعودی؛

بمباران یک مراسم عروسی در تعز یمن/استفاده مجدد عربستان از بمب‌های خوشه‌ای

بمباران یک مراسم عروسی در تعز یمن/استفاده مجدد عربستان از بمب‌های خوشه‌ای

دبیرکل سازمان ملل حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یک جشن عروسی در استان تعز را که به شهادت دست‌کم 135 تن و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، جنگنده‌های متجاوز سعودی در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم یمن یک مراسم عروسی را در شهر المخا واقع در استان تعز در جنوب یمن هدف قرار دادند که به گفته منابع امنیتی به شهادت دست‌کم 135 تن از جمله چندین زن و کودک و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید.

منابع پزشکی اعلام کردند که در این حمله بیش از 40 تن شهید شده‌اند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز همچنین روز گذشته بیش از 30 حمله هوایی را با بمب‌های خوشه‌ای علیه مناطق مأرب انجام دادند.

عربستان با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به بهانه خصومت با جنبش انصارالله یمن حملات متجاوزانه‌ای را علیه این کشور آغاز کرده و تاکنون در این حملات هزاران غیرنظامی بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند. ائتلاف متجاوز سعودی نه تنها پایگاه‌های انصارالله بلکه اماکن مسکونی، زیرساخت‌ها، مراکز دولتی و حتی بیمارستان‌ها را ویران کرده است طوری‌که اوضاع انسانی در یمن به شدت رو به وخامت نهاده و سوء تغذیه و بیماری‌های مختلف کودکان را تهدید می‌کند.

به رغم درخواست یمنی‌ها و برخی کشورهای جهان برای توقف جنگ، درگیری‌ها و حملات عربستان همچنان ادامه دارد این درحالی است که عربستان تاکنون در جنگ یمن به هیچ چیزی نرسیده است و تنها خود را در باتلاقی گیر انداخته است که دیگر بیرون آمدن از آن برایش غیرممکن است. در نتیجه برای حفظ آبرو هم که شده باید همچنان در این باتلاق غرق باشد.

در همین حال و به دنبال این کشتار جدید بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به مراسم عروسی یمنی‌ها را محکوم کرد.

با وجود تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به درگیری‌ها و جنگ در یمن، دولت مستعفی این کشور همچنان به لجبازی خود برای عدم مشارکت در مذاکرات جدید ادامه می‌دهد.

در همین راستا، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حمله نیروهای ائتلاف متجاوز به غرب شهر مأرب را ناکام گذاشتند و 15 خودروی زرهی آن‌ها را منهدم کردند.

به گفته منابع یمنی، تپه "المصاریه" و ارتفاعات "البلق" و "الجفینه" در مأرب همچنان در کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی است.

انتهای پیام

کد N975046

وبگردی