آفتاب

طالبان یک ولایت دیگر را گرفت

طالبان یک ولایت دیگر را گرفت

گروه تروریستی طالبان کنترل یک ولایت را در شمال افغانستان به طور کامل و بدون مقاومت مردمی به دست گرفته است.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ روز گذشته عناصر طالبان به ناگهان به شهر کندز در شمال افغانستان حمله کرد و توانست تمام شهر را به اشغال خود درآورد. این درحالی است که تنها چند ساعت پیش از سقوط کامل شهر، مقامات پلیس و ارتش در شهر کندز اعلام کرده بودند اجازه نخواهند داد طالبان کنترل شهر را به دست بگیرد.

این اولین بار است پس از سقوط دولت طالبان در افغانستان در پی حمله آمریکا به این کشور، طالبان کنترل یک ولایت را به طور کامل به دست گرفته است.

به گفته خبرنگاران حاضر در محل، طالبان پس از ورود به شهر و به کنترل درآوردن آن، زندانیان زندان این شهر را آزاد کردند و ساختمان‌های دولتی مانند مراکز پلیس و دفتر سازمان ملل را به آتش کشیده‌اند.

به گفته ناظران با اینکه طالبان حدود یک سال، تمامی مناطق اطراف این شهر را به تصرف درآورده بود اما مقامات دولتی هیچگونه اقدامی علیه آن‌ها انجام ندادند. در عین حال سفر والی کندز به تاجیکستان به انتقادات بسیاری علیه او منجر شده است. او پیش از این نیز از سوی برخی کنشگران افغانستانی به همکاری با طالبان متهم شده بود.

به علت فرار بخشی از نیروهای امنیتی کندز، طالبان بسیاری از مناطق شهر را بدون هیچگونه مقاومتی به تسخیر خود در آورده است.

عناصر طالبان در این حمله در دسته‌های ۱۵تایی وارد شهر شدند و از چند نقطه مختلف حملات خود را آغاز کردند، به این شکل نیروهای امنیتی توان مقاومت در برابر آن‌ها را از دست دادند. طالبان از خوودروهایی در اختیار داشت که در واقع متعلق به ارتش افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طالبان در حال حاضر تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر کندز را تحت کنترل گرفته است.

این شهر هم اکنون به شهر ارواح بدل شده است کسی در خیابان دیده نمی‌شود، مغازه‌ها همه بسته هستند، حتی داروخانه‌ای هم برای خرید دارو باز نیست. مردم در خانه‌ها هستند تا آسیبی به آن‌ها نرسد. برخی هم که هراس بیشتری دارند، محله به محله از دست طالبان فرار می‌کنند. نه تنها دولت بلکه مردم منطقه نیز از حمله طالبان به این شکل کاملا شوکه شده‌اند.

5252

کد N975023

وبگردی