آفتاب
در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل؛

برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درخصوص فلسطین

برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درخصوص فلسطین

وزرای خارجه اتحادیه عرب طی نشستی فوق‌العاده آخرین تحولات فلسطین به ویژه تجاوز مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و نیز مساله سوریه، یمن و لیبی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این نشست به ریاست عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن ضمن رسیدگی به تحولات اخیر فلسطین و قدس اشغالی، به بررسی آخرین تحولات در سوریه، یمن و لیبی پرداختند.

در این نشست که در حاشیه هفتادمین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز شرکت داشت و حاضران با بررسی تحولات تازه فلسطین، تجاوزات رو به افزایش رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی را محکوم کردند.

همچنین در این نشست به موضعگیری کشورهای عربی در مورد قطعنامه‌هایی که در نشست قبلی این شورا صادر شد، رسیدگی شد.

در نشست قبلی وزرای اتحادیه عرب درخصوص وضعیت سوریه، یمن و لیبی، راه‌های مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و دیگر مسایل سیاسی و امنیتی مشترک این کشورها قطعنامه‌هایی صادر شد.

حاضران همچنین در خصوص "فاجعه منا" نیز بحث و گفتگو کردند و بار دیگر از اقدامات عربستان در یمن و نیز عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فراری یمن حمایت کردند.

نشست اتحادیه عرب یک روز پس از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ریاست خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر درخصوص مسایل و موضوعات مندرج در دستور کار نشست مجمع عمومی سازمان ملل و نیز چالش‌های موجود در کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

انتهای پیام

کد N974975

وبگردی