آفتاب
رئیس کل دادگستری استان البرز:

البرز در معرض هجوم عوامل زمین‌خوار قرار گرفته است

البرز در معرض هجوم عوامل زمین‌خوار قرار گرفته است

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه البرز در معرض هجوم عوامل زمین‌خوار قرار گرفته است، گفت: البرز از نظر زیست محیطی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه البرز در معرض هجوم عوامل زمین‌خوار قرار گرفته است، گفت: البرز از نظر زیست محیطی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، احمد فاضلیان در نشست مشترک مقامات قضایی با مسئولان محیط زیست که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد، گفت: باید با مردم صادق باشیم؛ زیرا این صداقت همراهی بیشتر مردم در مسائل مختلف را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: البرز از نظر زیست محیطی در وضعیت خوبی قرار ندارد و در معرض هجوم عوامل زمین خوار قرار گرفته است، به طوری که ارزش ریالی پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری فقط در اداره کل راه و شهرسازی به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

فاضلیان به معضلات زیست محیطی استان البرز اشاره کرد و گفت: 12 هزار چاه غیرمجاز، آلودگی منابع آب، تجاوز گسترده به حریم رودخانه و تغییر کاربری های صورت گرفته باعث می‌شود تا این منطقه را به عنوان منطقه‌ای بحران زده اعلام کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: اگر قرار باشد قانون در البرز و به خصوص مسیر رودخانه کرج اجرا شود با حجم گسترده‌ای از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز روبرو خواهیم شد؛ چرا که هیچ کدام از این ساخت و سازها قوانین حریم راه و رودخانه را رعایت نکرده‌اند.

این مسئول با تاکید بر اینکه حل مشکلات رودخانه کرج به تمهیدات کلان کشوری نیاز دارد، یادآورشد: تجاوز به حریم رودخانه کرج نباید از این بدتر شود، به همین دلیل به مدیران تکلیف کرده‌ایم که هیچ ساخت و ساز جدیدی نباید در این منطقه انجام شود.

وی از خلاءهای قانونی موجود در مبارزه با متخلفان زیست محیطی گفت و افزود: قانون در حوزه محیط زیست به خصوص در حفظ گونه‌های نادر ناکارآمد است و باید با بازنگری در آن هزینه ارتکاب جرم را بالاتر از حد موجود ببریم.

فاضلیان ادامه داد: تاکنون 91 درصد از اراضی ملی در استان البرز دارای سند رسمی مالکیت شده‌اند که این مهم به خوبی می‌تواند به حفظ اراضی ملی منجر شود.

وی در پایان گفت: در طول چهار سال گذشته تا کنون 656 هکتار از اراضی ملی در استان البرز به ارزش 56 میلیارد تومان از دست زمین خواران رفع تصرف شده است.

انتهای پیام

کد N974966

وبگردی