آفتاب
ممدوحی:

زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)، بسیاری از مسایل مذهب شیعه را تببین کرد

زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)، بسیاری از مسایل مذهب شیعه را تببین کرد

یک عضو مجلس خبرگان گفت: امام های(ع) با نگارش جامعه کبیره بسیاری از مسایل مذهب شیعه را تببین کرد و مرجعی موثق در اختیار مسلمانان قرار داد.

یک عضو مجلس خبرگان گفت: امام های(ع) با نگارش جامعه کبیره بسیاری از مسایل مذهب شیعه را تببین کرد و مرجعی موثق در اختیار مسلمانان قرار داد.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت میلاد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع )گفت: امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان با آموزش مکتب جعفری و تربیت شاگردانی ممتاز در راه اعتلای دین مبین اسلام کوشید و زمینه نشر و گسترش معارف دینی را فراهم آورد.

وی افزود: امام هادی(ع) در خوشرویی و نفوذ کلام شناخته می‌شود و خصلت‌های بی‌شماری همچون بخشش و نرم خویی داشت به گونه‌ای که حتی بر روی دشمنان خود نیز اثری مثبت می‌گذاشت.

این عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: این امام همام در هدایت‌گری و رفع شبهات تلاش‌های فراوانی داشت و با تعیین نمایندگانی در شهرهای مختلف به رسالت خود در هدایت مومنان و شیعیان جامه عمل می‌پوشاندند.

وی افزود: امام هادی(ع) در کودکی به امامت رسید و با وجود سن کم از درخشش علمی عظیمی برخوردار بود که به واسطه مقام علمی در روشنگری و راهنمایی مردم طبق علوم اسلامی گام‌های رفیعی برداشت.

ممدوحی خاطرنشان کرد: ایشان به لحاظ اخلاقی، سیاسی و علمی شخصیتی بزرگ به شمار می‌رفتند و در کمال ادب و اخلاق، قلوب مومنان را جذب می‌کرد.

وی گفت: بی شک مهم‌ترین سیره امام هادی(ع) مبارزه با انحرافات موجود در جامعه اسلامی و عرفان‌های بی اساس و پوچ بود وی در این راستا به شبهات بسیاری برای آگاه سازی مومنان و شیعیان پاسخ داد.

این عضو مجلس خبرگان افزود: صبر و شکیبایی از ویژگی‌های اخلاقی امام هادی(ع) در پاسخگویی به شبهات است و همین امر موجب می‌شد تا دشمنان با کینه‌ورزی نسبت به امام هادی (ع) مانع از هدایت‌گری‌های ایشان باشند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها و مشقات فراوان و از سویی حرکت دشمن در جهت به انزوا کشاندن امام هادی(ع) ایشان معارف ناب اسلام محمدی(ع) را نشر می‌داد.

ممدوحی عنوان کرد: بغض و حسد دشمنان به خصوص متوکل عباسی موجب شد تا امام هادی(ع) بخشی از عمر گرانبهای خود را در تبعید و زندان بگذرانند اما شاگردان وی تحت تربیت اسلامی و اخلاقی امام هادی(ع) به نشر دیدگاه‌های امام می‌پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) همچنین با توجه به فتنه تفرقه‌انگیزی میان شیعیان و مسلمانان در هدایت‌گری خود در رابطه با اختلاف هشدار می‌دادند و با تفسیر آیات و تبیین روایات مانع از انحرافات می‌شدند.

انتهای پیام

کد N974923

وبگردی