آفتاب
افشاردوست در گفتگو با مهر مطرح کرد:

تشریح اهداف تشکیل کارگروه بررسی وضعیت والیبال/ نیاز به کواچ نیست

تشریح اهداف تشکیل کارگروه بررسی وضعیت والیبال/ نیاز به کواچ نیست

دبیر فدراسیون والیبال درباره تشکیل کارگروه بررسی وضعیت تیم ملی گفت: ما اعضای کارگروه را از سراسر کشور انتخاب کرده‌ایم که مورد قبول مردم هستند و چکیده جلسات آن را مورد نظر قرار می‌دهیم.

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی وضعیت تیم ملی والیبال بیان کرد: در این باره عجله نکنید. ما که از قبل اسامی نفرات را در جیب خودمان نداشتیم که به یکباره آن را اعلام کنیم. باید بررسی‌های لازم صورت می‌گرفت تا نفراتی برگزیده شوند که مورد مقبول جامعه والیبال باشند.

وی ادامه داد: همین حالا نفرات را مشخص کرده‌ایم که تعداد آنها کم نیست. از کل کشور ما پیشکسوتان، مربیان و افراد خبره را دعوت کرده‌ایم که ترکیب خوبی را برای بررسی شرایط تیم ملی تشکیل خواهند داد. در واقع این کارشناسان نماینده جامعه والیبال هستند و تصمیمات و چکیده اظهارات دلایل آنها را مورد نظر فدراسیون قرار می‌گیرد.

دبیر فدراسیون والیبال درباره اینکه چرا نام این افراد اعلام نشده است، گفت: قرار است ظرف امروز و فردا این کار صورت گیرد و ما فهرست اعضای کارگروه را اعلام خواهیم کرد. اگر تا بحال این کار صورت نگرفته بخاطر این بوده که منتظریم کلاس مربیگری B خاتمه یابد تا بتوانیم از پیشکسوتان میزبانی کنیم.

افشاردوست با بیان اینکه در این نشست پیرامون تیم جوانان هم تصمیم گیری خواهد شد، گفت: تصمیم گیری در این کارگروه برای تیم ملی والیبال شاید در یکی دو جلسه انجام گیرد یا بیشتر به طول انجامد اما ما قصد داریم وضعیت تیم جوانان را هم مورد بررسی قرار دهیم و برای همین زمان بیشتری نیاز داریم.

وی در خصوص اینکه آیا از کواچ هم برای حضور در این نشست دعوت خواهد شد، عنوان کرد: در این جلسات نیاز به حضور کواچ نیست. وی بعد از جام جهانی برای استراحت به کشورش باز گشته است. ما بعد از جمع بندی در کارگروه، نتیجه آن را به اطلاع کواچ خواهیم رساند. البته گزارش کواچ را می‌خواهیم و با وی نیز جلسه خواهیم داشت تا پس از آن تصمیم نهایی را بگیریم.

دبیر فدراسیون والیبال درباره گمانه زنی‌هایی که در خصوص گزینه‌های مورد نظر این فدراسیون مطرح می‌شود، گفت: اگر بگویم که ما گزینه داریم که حرف غیرکارشناسانه زدیم. نتیجه جلسات کارگروه مهم است و هر چه به صلاح والیبال باشد همان کار را خواهیم کرد. ما وقت زیادی نداریم و ۲۵ اردیبهشت ماه آینده باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم.

افشاردوست تاکید کرد: شرایط خیلی سخت شده است. مربیان تاپ دنیا بیکار نیستند و اگر تیم‌های باشگاهی آنها به مرحله پلی‌آف برسند تا ۱۴ اردیهشت ماه درگیر باشگاه‌های خود هستند و اگر هم نرسند اول اردیبهشت ماه می‌توانند آزاد بشوند که باز هم خیلی دیر است. بنابراین باید با بررسی تمامی جوانب بهترین تصمیم را گرفت.

کد N974821

وبگردی