آفتاب

امیری: دولت برای استیفای حقوق زائران جان‌باخته در منا اقدام کند

امیری: دولت برای استیفای حقوق زائران جان‌باخته در منا اقدام کند

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت زائران بیت الله الحرام در منا از رئیس جمهور و دولت خواست برای استیفای حقوق زائران جان‌باخته و مجروح اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا امیری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: زائران خانه خدا در روز عید قربان به خاطر بی‌کفایتی و سوء مدیریت حاکمان خائن و سرسپرده سعودی به لقاءالله پیوستند و ما از دولت می‌خواهیم تلاش مضاعفی برای استیفای حقوق این زائران داشته باشند و با برنامه‌ریزی و رایزنی با کشورهای مختلف زمینه واگذاری امور حج به سازمان‌های اسلامی و برخورد قاطع با عاملان اصلی این فاجعه اسفناک و غیرمعمول را فراهم کنند.

وی با گرامیداشت ایام دفاع مقدس و تبریک ولادت امام هادی (ع) از وزیر آموزش و پرورش خواست با بکارگیری نیروهای پیش‌دبستانی، خرید خدمتی و نهضتی کمبود معلم را خصوصاً در مناطق محروم جبران کند.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم احداث حداقل 500 کیلومتر راه روستایی در سال 94 در حوزه انتخابیه خود و تسریع در مسکن مهر کهنوج از سوی وزیر راه،‌ تجهیز بیمارستان و تأمین پزشک عمومی متخصص را مطالبه مردم حوزه انتخابیه خود از وزیر بهداشت و ایجاد صنایع تبدیلی و تولیدی، فعال کردن معادن و واگذاری آن به مردم منطقه را مطالبه مردم از وزیر صنعت عنوان کرد.

وی ادامه داد: از وزیر نیرو می‌خواهیم نسبت به ساماندهی چاه‌های کشاورزی و برق‌رسانی به شهرها و روستاها اقدام کنند و از وزیر جهاد کشاورزی نیز درخواست داریم برای استمهال و بخشش وام‌های کشاورزان، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و توجه به وضعیت دامداران، کشاورزان و عشایر جنوب کرمان اقدامات لازم را انجام دهند.

امیری بر لزوم تقویت دانشگاه‌ها در کهنوج و فراهم شدن زمینه تحصیلات عالیه 85 هزار دانش‌آموز این منطقه، اقدام لازم وزیر کشور برای تقسیمات کشوری و گازرسانی به شهرهای حوزه انتخابیه خود از سوی وزارت نفت تأکید کرد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس همچنین ضمن قدردانی از رئیس بنیاد مستضعفان برای انجام اقداماتی در زمینه محرومیت زدایی، گفت: این انقلاب حاصل خون شهیدانی است که جان شیرین خود را قربانی کردند تا ملت با عزت زندگی کنند و تن به ذلت ندهند.

وی در پایان خطاب به اعضای کمیسیون برجام و دولتمردان، گفت: هر توافقنامه‌ای که به استقلال، آزادی، عزت، شرافت و اقتدار ملت آسیب برساند و از خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کرده‌اند تعدی می‌کند برای ما ارزشی ندارد و امضای چنین قراردادی را خیانت به انقلاب و مردم می‌دانیم. چرا که چنین برجامی با خوش و بش کردن، احوالپرسی و لبخندهای ظریف‌گونه به فرجام نمی‌رسد.

انتهای پیام

کد N974777

وبگردی