آفتاب

تاکید اوباما و کاسترو بر پایان تحریم‌ها علیه کوبا

تاکید اوباما و کاسترو بر پایان تحریم‌ها علیه کوبا

رئیس‌جمهوری آمریکا اذعان کرد که سیاست واشنگتن در قبال کوبا برای ارتقای زندگی مردم این کشور شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما،" رئیس‌جمهوری آمریکا و "رائول کاسترو"، رهبر کوبا در سازمان ملل هر دو خواستار پایان تحریم ایالات متحده آمریکا علیه هاوانا شدند. اظهارات روز دوشنبه رهبران کوبا و آمریکا در حالی مطرح شد که قرار است این دو مقام به زودی در نیویورک دیدار کنند.

اوباما در جریان سخنرانی خود گفت که اطمینان دارد که کنگره آمریکا به طور حتم باید تحریم‌هایی که نباید دیگر باشد، بردارد. این سخنان با تشویق حضار در مجمع عمومی سازمان ملل همراه شد.

این تحریم‌ها که از 1960 همچنان پا برجاست، اصلی‌ترین دلیل اختلاف در ایالات متحده است و کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان اقدامات دولت را برای پایان تحریم‌ها متوقف می‌کند. اوباما اذعان کرد که سیاست واشنگتن در قبال کوبا برای ارتقای وضعیت زندگی کوبایی‌ها شکست خورده است اما تاکید کرد که مساله حقوق بشر همچنان در روابط با کوبا مایه نگرانی است.

رائول کاسترو نیز در مجمع عمومی گفت: اکنون روند طولانی و پیچیده عادی‌سازی روابط آغاز شده است اما این تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که تحریم‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی علیه کوبا خاتمه یابد.

براساس اعلام کاخ سفید، اوباما امروز (سه شنبه) در حاشیه مجمع عمومی با کاسترو دیدار می‌کند. این دومین دیدار آنها خواهد بود و اولین برخورد رسمی آنها ماه آوریل در پاناما بوده است.

انتهای پیام

کد N974775

وبگردی