آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

درخواست سیسی از سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه و یمن

درخواست سیسی از سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه و یمن

رییس جمهوری مصر با تقبیح تررویست‌های افراطی در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل از این سازمان و کشورهای عضو آن خواست تا در یک استراتژی فعال برای شکست تروریسم به وی بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در روز افتتاحیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مقابله با تهدیدهای تروریستی علیه جهان عرب شامل لیبی، سوریه،‌ عراق و یمن و حتی خود مصر خطاب به رهبران جهان گفت: اقدامات برای مقابله با تروریسم تاکنون بی‌نتیجه بوده است. ما در مصر بر این باوریم که خاورمیانه و سراسر جهان با خطری بسیار جدی روبروست و به شدت نیازمند الگویی جدید برای مقابله با آن است چون ما نیاز داریم تا شانش‌ها و فرصت‌هایی را برای جوانانمان برای آینده‌ای بهتر ایجاد کنیم. افرادی که ادعای انحصار در تفسیر اسلام را دارند آنهایی هستند که به دنبال ترویج عقاید و باورهای خود هستند.

رییس جمهوری مصر ادامه داد، هیچ شکی در این نیست که بیش از 5 / 1 میلیارد مسلمان از تایید دیدگاه‌های این اقلیت کوچک که به دنبال ارائه نظرات خود بر مبنای افراط گرایی خشن هستند، امتناع می‌کنند. من همچنین از قضاوت و پیش داوری درباره مسلمانان به شدت انتقاد می‌کنم. ما شاهد بوده‌ایم که چگونه افراط گرایان آرزوها و آمال مشروع مردم سوریه را از بین برده و این کشور را به درگیری و ناآرامی کشانده‌اند تا تمایلات و خواسته‌های خود را اعمال کنند.

عبدالفتاح سیسی همچنین خواستار توانمندسازی مردم فلسطین برای احقاق حقوقشان و دستیابی به یک کشور مستقل براساس مرزهای 1967 شد و افزود: این مساله به صورت موثری یکی از مهمترین فاکتورهای عامل بی‌ثباتی در منطقه و خطرناکترین دستاوزیر برای توجیه افراط گرایی و تروریسم را از بین می‌برد.

رئیس جمهوری مصر از جامعه جهانی خواست به دنبال ایجاد راهکار سیاسی در سوریه و یمن و نیز حمایت از تلاش‌های سیاسی و مبارزه با تروریسم در این دو کشور باشد.

سیسی درباره اوضاع لیبی خاطرنشان کرد که مصر شدیدا از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به حل سیاسی بحران این کشور حمایت می‌کند و توافقنامه صخیرات نقطه عطفی است که جامعه بین‌الملل باید از امضا کنندگان آن حمایت کند.

او افزود: باید فضای مناسبی برای مشارکت بیشتر لیبیایی‌ها در ساخت کشور جدیدشان برای رویاریی با تروریسم فراهم کند.

انتهای پیام

کد N974774

وبگردی