آفتاب

نگرانی ناتو از تقویت نظامی سوریه با سلاح‌های پیشرفته روسی

نگرانی ناتو از تقویت نظامی سوریه با سلاح‌های پیشرفته روسی

ناتو با توجه به تسلیحات و سامانه‌هایی دفاعی که اخیرا روسیه به سوریه فرستاده، نگرانی خود را از تقویت ارتش سوریه با تسلیحات بسیار پیشرفته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ بریدلاو، از فرماندهان ناتو در جمع مسئولان ارشد این پیمان نگرانی خود را درباره تقویت نظامی سوریه توسط روسیه و ایجاد سیستم دفاعی بر روی آب‌های مدیترانه اعلام کرد.

این فرمانده ارشد در اروپا به نمایندگان 28 عضو نظامی ناتو گفت: روسیه تسلیحات پیشرفته‌ای را پیش از اینکه مشخص شود که برای مبارزه با داعش به چه نیاز است، به سوریه فرستاده است. این مساله نشان می‌دهد که این تسلیحات برای حفاظت از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

بریدلاو در پاسخ به سوال مخاطبی در بنیاد "ژوئن مارشال" در واشنگتن گفت: ما مشاهده می‌کنیم که سیستم‌های دفاعی بسیار پیشرفته‌ و جنگنده‌های روسی به فرودگاه‌های نظامی سوریه منتقل شده است. من هنوز ندیده‌ام که جنگنده‌ای از سوی داعش به هوا درآید که نیاز به سیستم‌های دفاعی هوا به هوای بسیار پیشرفته باشد.

پنتاگون می‌گوید روسیه دست کم 500 نظامی به همراه جنگنده‌های برتری هوایی، تانک و دیگر تسلیحات سخت افزاری به پایگاه هوایی در استان "لاذقیه" در ساحل مدیترانه‌ای سوریه فرستاده است.

بریدلاو اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی مانند SA22, SA15، موشک‌های زمین به هوایی که روسیه به سوریه فرستاده تنها برای منهدم کردن هواپیماهای دشمن به کار می‌رود.

روسای جمهور روسیه و آمریکا اخیرا در سخنرانی‌های خود در مجمع عمومی سازما ملل با اشاره به بحران سوریه، همدیگر را متهم کردند که در حل بحران جدی نیستند.

انتهای پیام

کد N974767

وبگردی