آفتاب
در جلسه علنی امروز؛

مجلس ایراد شورای نگهبان به استفساریه قانون پولی وبانکی را رفع کرد

مجلس ایراد شورای نگهبان به استفساریه قانون پولی وبانکی را رفع کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اصلاح عنوان و متن مصوبه قبلی خود، ایراد شورای نگهبان به طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، موضوع ایراد شورای نگهبان به مصوبه چندی قبل مجلس با عنوان «استفساریه ماده ۳۹ قانون پولی و بانکی کشور» مطرح و گزارش کمیسیون اقتصادی برای اصلاح این ایراد به رای گذاشته شد.

با توجه به اینکه شورای نگهبان در محتوای ایراد خود اعلام کرده بود که عنوان «استفساریه» برای این مصوبه صدق نمی‌کند، بنابراین نمایندگان با اصلاح «عنوان» و «متن» طرح قبلی خود، ایراد شورای نگهبان را برطرف کردند.

به این ترتیب با تغییر عنوان طرح به «الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون پولی و بانکی کشور» ماده واحده طرح به این شرح اصلاح شد.

یک تبصره به ماده ۴۱ قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۱۸ تیرماه ۱۳۵۱ الحاق می‌شود؛ بر اساس این تبصره، مواد ۳۹، ۴۰ و ۴۱ به استثنای بند «د» ماده اخیر قانون پولی و بانکی کشور شامل تمام موسسات اعتباری غیربانکی که با تشخیص بانک مرکزی به عملیات بانکی مبادرت می‌کنند، به استثنای صندوق‌های توسعه‌ای و حمایتی دولتی و غیردولتی مانند صندوق حمایت از تولید بخش کشاورزی در محدوده اساسنامه فعلی خود، نیز می‌شود.

این اصلاحیه با ۱۵۳ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

کد N974753

وبگردی