آفتاب

عباس چه "بمبی" در مجمع عمومی سازمان ملل منفجر می‌کند؟

عباس چه "بمبی" در مجمع عمومی سازمان ملل منفجر می‌کند؟

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی فردا (چهارشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد که درگیری میان فلسطین و اسرائیل با افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، براساس اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که وی در سخنرانی فردا (چهارشنبه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل لغو توافق نامه‌های اسلو میان فلسطین و اسرائیل و انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین را اعلام کند.

عباس پیش از عزیمت به نیویورک گفته بود که قصد دارد در جریان سخنرانی خود در نشست مجممع عمومی سازمان ملل "بمبی سیاسی" منفجر کند.

به گفته مسئولان فلسطینی عباس به جامعه جهانی خواهد گفت که اوضاع کنونی دیگر قابل تحمل نیست و تشکیلات خودگردان تنها یک اسم است و اسرائیل همچنان به نابودی راهکار تشکیل دو کشور می‌پردازد.

البته آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی نیز تلاش‌های گسترده‌ای را برای فشار بر عباس آغاز کرده‌اند تا وی را از هرگونه تصمیم درباره انحلال تشکیلات خودگردان یا ایجاد چالش جدی برای اسرائیل منصرف کنند.

به دنبال شهادت خانواده دوابشه در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها، تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین افزایش یافته و در دوره اخیر که شهرک نشینان به طور مکرر به مسجد الاقصی یورش برده‌اند، درگیری‌ها میان دو طرف بالا گرفته است.

با این تحولات و اظهارات تهدیدآمیزی که مسئولان فلسطینی علیه اسرائیل ایراد کرده‌اند همگان به سخنرانی محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل چشم دوخته‌اند و منتظرند ببینند عباس در سازمان ملل چه "بمبی" را منفجر خواهد کرد حال آنکه در دوره اخیر واشنگتن و بنیامین نتانیاهو به شدت بر فلسطین فشار آورده‌اند تا مانع منفجر شدن این بمب شوند.

با ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل رسیدن به توافق میان دو طرف بسیار سخت تر از گذشته شده است. هرچند که کشورهای غربی و عربی گاه و بی گاه دو طرف را به ازسرگیری مذاکرات تشویق می‌کنند.

حتی به گفته کارشناسان شکاف میان مردم فلسطین و رهبران آن بزرگتر شده است و برای نخستین بار فلسطینی‌ها مایلند تشکیلات خودگردان فلسطین منحل شود چراکه دیگر تنها باری بر دوش آن‌هاست نه کمک رسان آن‌ها.

به گفته منابع فلسطینی 57% فلسطینی‌ها از آغاز انتفاضه مسلحانه حمایت می‌کنند و 80% آن‌ها معتقدند که مسئله فلسطین مورد توجه جهان عرب نیست.

در حال حاضر جامعه جهانی خود را مشغول مسئله یمن و سوریه و تا حدی عراق کرده است و گویی مسئله فلسطین که به گفته همگان کلید حل مشکلات خاورمیانه است به حاشیه رفته است.

همچنین فلسطینی‌ها از هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل ناراضی هستند و حدود یک سوم آن‌ها با رفتن عباس موافقند.

براسسا اسناد فاش شده، فلسطینی‌ها معتقدند که مسئولان فاسدی در فلسطین حضور دارند به ویژه اینکه اخیرا تعداد زیادی از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) کنار رفته‌اند. در حال حاضر نیز فلسطینی‌ها معتقدند که توافق نامه اسلو دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد.

انتهای پیام

کد N974720

وبگردی