آفتاب

داعش؛ محور دیدارهای العبادی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

داعش؛ محور دیدارهای العبادی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

نخست وزیر عراق در حاشیه هفتادمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با دبیرکل اتحادیه عرب، نخست وزیر ترکیه، رئیس جمهوری روسیه، پادشاه اردن و نخست وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگوهای جداگانه‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: العبادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و هیات همراه وی دیدار کرد و به بررسی شرایط منطقه پرداخت و بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش و تفکرات منحرف آن و نیز اهمیت پیروزی‌های محقق شده به دست نیروهای شجاع عراقی تاکید کرد و در ادامه چالش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نیز روند اجرای اصلاحات در بخش‌های مختلف دولت را شرح داد.

طبق این بیانیه، العبادی در دیدار با العربی تاکید کرد: عراق با چالش‌های مختلفی از جمله نبرد با داعش و کاهش جهانی قیمت نفت مواجه است. ما تلاش می‌کنیم از این بحران‌ها عبور کرده و کشور را در مسیر درست قرار دهیم.

در مقابل العربی نیز با اعلام حمایت اتحادیه عرب از دولت و مردم عراق در مقابله با تروریسم تاکید کرد: این اتحادیه هر کاری که بتواند به حفظ امنیت و ثبات عراق کمک کند، انجام خواهد داد.

طبق بیانیه مذکور، نخست وزیر عراق در بخش دیگری با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه و هیات همراه وی دیدار کرد.

در این دیدار دو جانبه، دو طرف به بررسی روابط دو کشور، شرایط فعلی منطقه، جنگ با گروه تروریستی داعش، مساله آب و دیگر موضوعات مشترک پرداختند.

یک منبع در دفتر العبادی اعلام کرد، وی در راس یک هیات از وزرای این کشور برای حضور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده است.

دفتر اطلاع رسانی العبادی در بیانیه دیگری اعلام کرد که وی در نیویورک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار کرده است در این دیدار دو طرف ضمن پرداختن به شرایط فعلی منطقه و تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها، مساله نبرد با گروه تروریستی داعش و تجهیز ارتش عراق به سلاح توسط روسیه را بررسی کردند.

طبق این بیانیه در دیدار دو جانبه العبادی و پوتین به مساله خطرات و تهدیدات شبه نظامیان چچنی که به داعش پیوسته‌اند و اکنون به خطری مشترک برای عراق و روسیه تبدیل شده‌اند و نیز تقویت روابط بغداد و مسکو در زمینه امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی و به ویژه در زمینه تولید انرژی پرداختند.

در این دیدار پوتین با اعلام حمایت کامل کشورش از عراق در نبرد با تروریسم و ادامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه در بخش انرژی در عراق بر این نکته تاکید کرد که تلاش روسیه در سوریه به مقابله با داعش اختصاص دارد و می‌تواند به تجهیز ارتش عراق به سلاح برای مقابله با گروه‌های تروریستی نیز کمک کند.

نخست وزیر عراق نیز در ادامه بر اهمیت هماهنگی و یکپارچه سازی تلاش‌ها و اقدامات بین‌المللی از جمله همکاری‌های روسیه با عراق برای مقابله با داعش که تهدیدی واقعی برای منطقه و تمامی جهان است، تاکید کرد.

این مقام عراقی در نیویورک با عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار مشترک العبادی و عبدالله دوم، دو طرف به بررسی تقویت روابط دو جانبه و نبرد با گروه تروریستی داعش و نیز شرایط فعلی منطقه و اوضاع سوریه پرداختند.

طبق بیانیه دفتر العبادی، وی در دیدار با همتای لبنانی‌ خود و هیات همراه وی نیز به بررسی شرایط منطقه، تقویت روابط مشترک در تمامی زمینه‌ها و نیز اهمیت هماهنگی موضع‌گیری‌ها و رویکردها در موضوع نبرد با تروریسم پرداخت.

انتهای پیام

کد N974703

وبگردی