آفتاب
رئیس شورای زکات کشور:

60 درصد از زکات صرف امور نیازمندان می‌شود

60 درصد از زکات صرف امور نیازمندان می‌شود

رئیس شورای زکات کشور گفت: 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده در کشور، صرف امور نیازمندان می‌شود.

رئیس شورای زکات کشور گفت: 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده در کشور، صرف امور نیازمندان می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عالمی اظهار کرد: هشت مورد برای مصرف زکات بیان شده است که مهم‌ترین آن مصرف در امور نیازمندان و فقرا است.

وی با اشاره به این‌که «آیات متعددی درباره زکات نازل و به فریضه زکات تاکید شده است» تصریح کرد: پرداخت زکات در تأمین زندگی شایسته، بهتر و برتر مؤدی زکات تاثیر به‌سزایی دارد.

رئیس شورای زکات کشور با بیان این‌که «در راستای ترویج فرهنگ زکات نسبت به اعزام مبلغان اقدام می‌شود» اضافه کرد: علمای دینی جایگاه و نقش برجسته و تاثیرگذاری در بین افراد جامعه دارند.

عالمی خاطرنشان کرد: کمک به محرومان و فقرا از اولویت‌های پرداخت زکات است و در کشور نیز با توجه به این موضوع زکات جمع‌آوری شده هزینه می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که «احیا و ترویج فریضه زکات وظیفه همگان است» گفت: در این زمینه مبلغان نقش به‌سزایی دارند، چرا که می‌توانند با احیای این فریضه الهی به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

وی با بیان این‌که «هنوز آمار درستی از زکات جمع‌آوری شده در کشور موجود نیست» اضافه کرد: در حال حاضر فصل برداشت محصول است و به همین دلیل هنوز جمع‌آوری زکات ادامه دارد.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به این‌که «محل هزینه‌کرد زکات، ساخت مساجد و حسینیه است» بیان کرد: اهتمام عمده از زکات این است که به نیازمندان جامعه برسد.

این مسئول با بیان این‌که «طبق برنامه باید 60 درصد از زکات برای نیازمندان هزینه شود» گفت: همچنین باید 40 درصد از این مبالغ نیز صرف طرح‌های خیریه عمرانی شود.

عالمی با اشاره به گزارش تفکیکی زکات جمع‌آوری شده در کشور، افزود: استان‌های فارس و خوزستان به علت اینکه محصولات کشاورزی زیادی دارند، از استان‎های پیشتاز در جمع‌آوری زکات هستند.

وی به شرایط استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها محدود است، ولی مبلغ زکات پرداختی در استان زنجان در شرایط خوبی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N974698

وبگردی