آفتاب

قلعه ضحاک هشترود شهرت جهانی دارد

قلعه ضحاک هشترود شهرت جهانی دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هشترود گفت: منطقه هشترود ظرفیت‌های گردشگری زیادی را در قلب خود جای داده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قلعه ضحاک، مجموعه تاریخی بقعه بایزید بسطامی، مسجد جامع هشترود و لامشان و غار آهکی روستای آغ بلاغ اشاره کرد.

علیرضا پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دریاچه طبیعی سد سهند، دامنه های کوه سهند، رودخانه قرانقو چای، مناظر طبیعی اطراف قلعه ضحاک، چندین روستای تاریخی و تولیدات صنایع دستی می تواند شهرستان هشترود را از نظر جذب گردشگر به اوج برساند و این مهم نیاز به تبلیغات گسترده دارد.

وی با بیان اینکه قلعه ضحاک شهرت جهانی دارد، افزود: با توجه به قرار گرفتن هشترود در محور آزاد راه تبریز - تهران و همچنین محور اتصال شهرهای جنوب استان و برخی از شهرهای آذربایجان غربی و استان کردستان به پایتخت، این شهرستان از نظر جذب گردشگر باید وارد مرحله جدیدی شود اما متاسفانه تاکنون تبلیغات مناسبی برای جذب گردشگر انجام نشده است و تنها مرکز جذب گردشگر منطقه هشترود شهرت جهانی قلعه ضحاک است.

پاشایی ادامه داد: زیر ساخت‌های گردشگری هشترود مانند نبود مراکز اقامتی مناسب، نبود رمپ مناسب دسترسی از آزاد راه، نبود تابلوهای اطلاع رسانی در فاصله های مناسب در راه های مواصلاتی بخصوص آزاد راه، نبود مراکز رفاهی و خدماتی درون شهری مانند کمپ‌های مسافر و شهر بازی، نبود تابلوهای راهنما در سطح شهر و نبود بازارچه های تولیدات صنایع دستی نسبت به ظرفیت گردشگری شهرستان تکمیل نیست.

وی اشاره کرد: به طور کلی گردشگری یک پدیده اجتماعی محسوب می‌شود که سازمانها و نهادها در توسعه آن نقش متمم دارد و عملکرد سازمانها و همکاری مردم می‌تواند در کوتاه مدت به صنعت گردشگری توسعه بخشد و باعث رشد اقتصادی منطقه گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هشترود عنوان کرد: نقش شهرداری در توسعه گردشگری یک نقش ویژه و اساسی می‌باشد که با تنظیف به موقع شهر و توسعه فضای سبز می‌تواند کمک شایانی در جذب گردشگر به منطقه بکند.

وی تاکید کرد: توسعه فضاهای درمانی، تامین امنیت گردشگران، نظارت بر عملکرد مراکز خدماتی و رفاهی، به طور کل نظارت بر چگونگی و نحوه ارائه خدمات صنوف مختلف شهری و مناسب ساختن وضعیت جاده ها می تواند صنعت گردشگری در منطقه را رونق دهد و به ایجاد شغل بیانجامد.

انتهای پیام

کد N974581

وبگردی