آفتاب

تاکید مصر بر حمایت از روند اصلاحات در عراق

تاکید مصر بر حمایت از روند اصلاحات در عراق

رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با نخست‌وزیر عراق در نیویورک با تاکید بر حمایت از وحدت و تمامیت عراق و تلاش‌های این کشور در مقابله با تروریسم، ابراز امیدواری کرد اصلاحات پیشنهادی العبادی بتواند به سازندگی این کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز عراق، دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، بحران‌های مختلف منطقه و پیامدهای آن، مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی و همچنین همکاری در زمینه اصلاحات پرداختند.

در این دیدار سیسی با تاکید بر حمایت کشورش از وحدت و تمامیت عراق و نهادهای قانونی آن و تلاش‌های بغداد در زمینه مقابله با تروریسم، ابراز امیدواری کرد که اصلاحات آغاز شده به سازندگی عراق کمک کند.

العبادی نیز با اشاره به اهمیت روابط دو جانبه میان عراق و مصر که مبتنی بر پیوندهای مشترک است، ابراز امیدواری کرد همه کشورهای منطقه برای نابودی تروریسم و تفکرات انحرافی به نقطه‌نظر و رویکرد مشترکی برسند.

انتهای پیام

کد N974571

وبگردی