آفتاب

بیانیه دبیر کل سازمان ملل درباره حمله جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در یمن

بیانیه دبیر کل سازمان ملل درباره حمله جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در یمن

واحدمرکزی خبر نوشت: بیانیه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره حمله خون بار جنگنده های سعودی در روز دوشنبه به یک مراسم عروسی در یمن.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، بان کی مون بامداد سه شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم آل سعود که بیش از 135 کشته بر جا گذاشت ، به بازماندگان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: « دبیرکل مکرر بیان داشته است که درگیری در یمن راه حل نظامی ندارد و ادامه این درگیری فقط به تلفات و خسارت های بیشتری در این کشور ختم می شود.»
بان کی مون صبح دوشنبه نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ، بی توجهی همه طرف های درگیر را به آلام مردم بی دفاع یمن محکوم کرد.

از این رو ، دبیر کل بار دیگر از همه طرف های درگیر ، چه در داخل و چه خارج از یمن درخواست می کند بلافاصله همه فعالیت های نظامی را متوقف کنند و اختلاف هاشان را با کمک نماینده ویژه سازمان ملل و از راه گفتگوهای مسالمت آمیز حل و فصل نمایند.

هر گونه حمله عمدی به غیرنظامیان نقض جدی قانون بین الملل بشردوستانه به شمار می آید و موارد نقض قانون بین الملل باید با استفاده از مکانیسم های بی طرفانه ، مستقل و کارآمد بررسی شود تا پاسخگو بودن طرف های درگیر را تضمین کند.»

4949

کد N974558

وبگردی