آفتاب

در کافه خبر بررسی خواهدشد؛ تامین مالی بخش تولید و صنعت، تقویت سرمایه گذاری خارجی پس از رفع تحریم

در کافه خبر بررسی خواهدشد؛ تامین مالی بخش تولید و صنعت، تقویت سرمایه گذاری خارجی پس از رفع تحریم

محمد رضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس نهم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در کافه خبر ابعاد مختلف کمبود منابع مالی در اقتصاد ایران را بررسی خواهد کرد.

اقتصاد ایران طی سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری و بیش از هر مشکل دیگری گرفتار کمبود منابع مالی بوده است.

بانک مرکزی، شبکه بانکی و بازار سرمایه کشور در این مدت زیر شدید ترین فشارها از ناحیه بخش واقعی اقتصاد قرار داشته اند تا منابع مالی مورد نیاز این بخش را تأمین کنند.

این فشارها در حالی است که خود بانک ها و بازار سرمایه نیز گرفتار مشکلات فراوانی هستند؛ انجماد بخش قابل توجهی از منابع در قالب مطالبات غیرجاری یا معوق، افزایش شدید نیاز به نقدینگی با افزایش قیمت ارز، محدودیت های بین المللی ناشی از تحریم ها و عدم افزایش سرمایه خصوصا در بانک های دولتی بخشی از این مشکلات هستند.

در چنین شرایطی و در آستانه لغو عملی تحریم ها، از محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی که به عنوان عضو ناظر در شورای پول و اعتبار و شورای بورس نیز حضور دارد، دعوت کردیم تا با حضور در کافه خبر ابعاد مختلف این مشکلات و راه حل های ممکن را بررسی کند.

بررسی راهبرد توسعه صنعتی کشور در دوران جدید، الزامات تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد از محل سرمایه گذاری خارجی و بازبینی جایگاه بازار پول و سرمایه در دوران پس از تحریم از جمله محورهای گفت و گو با این نماینده مجلس خواهد بود.

شما کاربران خبرآنلاین می توانید سوالات مرتبط خود را از این نماینده مجلس در بخش نظرات درج کنید.

 

22339

کد N974488

وبگردی