آفتاب

آمادگی مراکز درمانی کردستان برای مقابله با کرونای احتمالی حجاج

آمادگی مراکز درمانی کردستان برای مقابله با کرونای احتمالی حجاج

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ایام بازگشت حجاج به کشور و امکان آلودگی آنان به ویروس کُرونا، از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان برای مقابله با این بیماری خبر داد.

دکتر «هومن قصری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه‌ کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه حجاج کردستانی از 15 مهرماه به استان کردستان برمی‌گردند همه‌ تهمیدات لازم برای مقابله با انتشار احتمالی بیماری کرونا اندیشیده شده است.

وی از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کردستان برای مقابله با این بیماری احتمالی خبر داد و گفت: پرسنل و کادر درمانی استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آمبولانس‌های ویژه نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همچنین پزشکان و کادر درمانی همراه حجاج نیز پیش از اعزام، آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا در ایام برگزاری حج مراقبت‌های لازم را از حجاج به عمل آورند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر ابتلای حجاج کردستانی به این بیماری گزارش نشده است، تصریح کرد: حجاج به محض ورود به کشور در فرودگاه‌های همدان، کرمانشاه و تهران آموزش‌های لازم را می‌بینند و بروشورهای حاوی نکات آموزشی میان آنان توزیع می‌شود.

دکتر قصری در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از روبوسی‌های معمول با حجاج، به علائم بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: این بیماری دارای علائمی چون اسهال، سرماخوردگی و آنفلوآنزا بوده و به‌شدت واگیردار و کشنده است.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده‌ علائم این بیماری، مرکز EOC (مرکز فرماندهی عملیات بحران فوریت‌های پزشکی کردستان) آمادگی این را دارد که مراتب را با شماره تلفن 115 به این مرکز اطلاع دهند.

انتهای پیام

کد N974403

وبگردی