آفتاب

انتقاد مجدد جمهوری خواهان از سیاست های خارجی اوباما

انتقاد مجدد جمهوری خواهان از سیاست های خارجی اوباما

رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست های اوباما در حوزه های مختلف انتقاد کرد و خواستار تغییر مواضع آمریکا در سیاست خارجی خود شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان کنگره آمریکا و نامزد ریاست آینده این مجلس به شدت با سیاست های خارجی اعلام شده از سوی اوباما در سازمان ملل مخالفت کرد.

وی با انتقاد از سیاست های اوباما در سخنرانی خودش در سازمان ملل خواستار برخورد جدی جمهوری خواهان با رویه دموکراتها در کاخ سفید شد. وی همچنین خواستار برکناری «جان بینر» رئیس فعلی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا شد.

مک کارتی طی سخنرانی در مجلس نمایندگان کنگره گفت: سیاست های دولت اوباما باعث نتایج فاجعه باری در سراسر جهان شده است. وی تا کنون به طور رسمی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا اعلام آمادگی نکرده است ولی به طور ضمنی بینر را برای این مسئولیت ناکارآمد و بی کفایت دانسته است.

وی گفت: آمریکا باید در مقابل روسیه به دولت اوکراین کمک کند و در مورد پرونده هسته ای ایران مواضع سخت تری نسبت به تحریم های اقتصادی علیه این کشور اتخاذ کند. وی همچنین از سیاست های اوباما در قبال سوریه انتقاد کرد و از دولت خواست منطقه پرواز ممنوع برای پروازهای غیر نیروهای ائتلافی ایجاد کند.

کد N974371

وبگردی