آفتاب

پوتین پس از ده سال در سازمان ملل سخنرانی کرد: فقط نظام اسد است که حقیقتا با داعش مبارزه می کند

پوتین پس از ده سال در سازمان ملل سخنرانی کرد: فقط نظام اسد است که حقیقتا با داعش مبارزه می کند

تسنیم نوشت: رئیس جمهور روسیه پس از ۱۰ سال در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافت و به سخنرانی پرداخت و گفت که مداخله خارجی‌ها در خاورمیانه باعث گسترش خشونت شد و باید از ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها و داعش حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از 10 سال در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.
وی در این سخنرانی گفت: تلاش‌هایی وجود دارد تا سازمان ملل به حاشیه رانده شود و نگران زیر سوال برده شدن مشروعیت سازمان ملل هستیم.
پوتین تاکید کرد که باید از گذشته درس بگیریم و لیبی بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل مورد حمله قرار گرفت و سوریه نیز هم اکنون با چنین چالشی مواجه است.
وی گفت که نمی‌توان وجود اختلافات در شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفت و آماده همکاری با جامعه بین‌الملل برای حل بحران‌ها هستیم.
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد که مداخله‌های خارجی باعث گسترش خشونت‌ها گردید و اوضاع کنونی در سوریه بسیار خطرناک است و فرقی میان داعش و آن چیزی که مخالفان میانه‌رو در سوریه خوانده می‌شود، وجود ندارد.
وی تاکید کرد که باید از ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها و داعش حمایت کرد و ارتش این کشور در حال مبارزه با تروریسم و داعش است و همچنین باید از نظام مشروع در این کشور حمایت کرد.
پوتین گفت که نظام اسد تنها نظامی است که به "شکل حقیقی" در حال مبارزه با داعش است.
رئیس جمهور روسیه گفت که معتقد است عدم هماهنگی با نظام سوریه که با تمام توان در حال مقابله با گروه‌های تروریستی بوده، اشتباه است.
پوتین هشدار داد که مبارزان خارجی داعش به کشورهایشان باز خواهند گشت تا به گسترش تروریسم و آشفتگی‌ها بپردازند و آرزوی برخی از کشورها باعث ایجاد حداکثر خشونت‌ها شده است و نمی‌توان به کسانی که سرها را می‌برند اجازه داد تا به کشورهایشان بازگردند تا به اقدامات شرورانه خود ادامه بدهند و هیچ کسی این موضوع را نمی‌خواهد.
رئیس جمهور روسیه افزود نظامیان عراقی که سال 2003 از ارتش اخراج شدند به داعش پیوستند البته برخی به ایجاد داعش و حمایت از آن کمک کردند و روسیه به عراق و سوریه در مقابله با داعش کمک‌های فنی می‌کند.
پوتین افزود که حل بحران مهاجران در کمک به کشورهایی که با خطر تجزیه مواجه هستند، نهفته است.
وی گفت: جنایت‌هایی که تروریست‌ها مرتکب می‌شوند اهانت به ارزش‌ها والای اسلام است و می ‌بایست به کشورهای دارای حق حاکمیت کمک کنیم وی باید ائتلاف بین‌المللی گسترده علیه داعش ایجاد کنیم.
رئیس جمهور روسیه از علمای اسلام خواست تا در راستای مقابله با خطر توسعه تروریسم تلاش کنند.
پوتین در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که برخی به دنبال به حاشیه راندن سازمان ملل و سنگ اندازی در وظایف این نهاد بین‌المللی هستند. تحریم‌های یکجانبه‌ای که برخی کشورها اعمال می‌کنند با منشور سازمان ملل در تضاد است.
وی افزود که به توانایی بزرگ سازمان ملل در جلوگیری از رویارویی بین‌المللی ایمان داریم و می‌توانیم ایجاد استقرار در جهان را تضمین کنیم.

4949

کد N974269

وبگردی