آفتاب
قائم مقام حزب اتحاد ملت:‌

رئیس جمهور بر تنش‌ زدایی در منطقه و جهان تاکید کند

رئیس جمهور بر تنش‌ زدایی در منطقه و جهان تاکید کند

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل بر تنش زدایی در منطقه و جهان تاکید کند.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تا به امروز دو مبحث گفت‌وگوی تمدن‌ها و جهان عاری از خشونت که از سمت دو رئیس جمهور ما طرح شده بود، مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است. این مسأله نشان می‌دهد که دنیا به جهانی بدون خشونت و سازنده احتیاج دارد.

وی ادامه داد: تعامل و تاکید به ادامه گفت‌وگوهای جهانی مهم ترین مسأله‌ای است که می‌شود به آن تکیه کرد. تنش زدایی در سطح بین‌المللی مهم‌ترین اولویت منطقه‌ای ما و جهان است. امیدواریم در صحبت‌های رئیس جمهور به این موضوعات عنایت شود تا ما بتوانیم با گفت‌وگو و تعامل با همسایگان و کلیه کشورهای جهان در یک چارچوب برابر و احترام متقابل به فرهنگ، بینش و ارزش‌های داخلی جوامع خود و جوامع دیگران ارتباط مثبتی با جهان امروز برقرار کنیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: واقعیت این است که دنیای امروز جایی برای کشیدن دیوارهای آهنین، بستن درها و عدم تعامل با دنیا نیست. امروزه حتی کشورهای ایدوئولوژیک که سال‌های سال حرف استقلال از دنیا می‌زدند، در تعامل با جهان به سر می‌برند.

وی افزود: ما هم باید از ابزار کارآمد و دیپلماتیک گفت و گو با دنیا استفاده کنیم و خوب است که رئیس جمهور برای حل مسائل منطقه و دنیا به این موضوع تاکید کند.

انتهای پیام

کد N974184

وبگردی