آفتاب
ابراهیم رییسی:

تمام ظرفیت‌مان را برای احقاق حقوق جانباختگان منا استفاده کنیم

تمام ظرفیت‌مان را برای احقاق حقوق جانباختگان منا استفاده کنیم

رئیسی گفت:‌ ما باید از همه ظرفیت‌مان برای احقاق حقوق جانباختگان و مصدومان حادثه منا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی موسسه حوزوی امام رضا(ع)اظهار کرد: اعیاد قربان و غدیر با حادثه منا به کام مسلمانان و ملت ایران تلخ شد. در اتفاقاتی که برای مهمانان خانه خدا رخ داد، دولت سعودی چه در عدم پیشگیری، در پیش‌بینی و چه در مساعدت با مجروحان و مصدومان کوتاهی کرد و این اخبار نگران کننده‌ای است که قلب انسان از شنیدن آن‌ها می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فقط باید به خداوند از وضعیت رخ داده شکوِه و از طرف دیگر از همه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق جانباختگان و مصدومان این حادثه استفاده کرد. ان‌شاءالله خداوند به خانواده آن‌ها صبر بدهد و به ما توفیق بدهد تا حق آن‌ها از حکومت ظالم و ستمگر آل سعود بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: قضا یکی از بخش های مهم موسسه امام رضا(ع)است و در همین راستا در دستگاه قضایی نیازمند نیروهای مطلع ، دانشمند و خودساخته‌ای است. کسانی که اهل علم هستند اهل ذکر نیز هستند و مردم باید به درب منزل اهل ذکر مراجعه کنند. حقیقت علم عبودیت است. امروز عالم‌ترین افراد عبدترین آن‌هاست.

دادستان کل کشور اظهار کرد:‌ فرق علمای ما در تشیع و سایر دانشمندانی که مردم را به خوبی دعوت می‌کنند، فرق بین سیاقت و قیادت است. مثلا مثل فرق بین بروید و بیایید. کار انبیاء بیایید است و می‌توان گفت که رمز موفقیت حضرت امام خمینی(ره) گفتن بیایید به جامعه بود نه این‌که بروید.

وی خطاب به دانش پژوهان موسسه امام رضا(ع) گفت: اگر می‌خواهید قاضی و استاد شوید باید مایه علمی و فضل خود را پربار کنید. ما معتقدیم هر کس در هر سطح علم و تحصیلی که باشد نیاز به دانش‌افزایی دارد همانند پزشکی که اگر به روز نباشد نمی‌تواند دقیق عمل کند. قاضی نیز این‌گونه است.

انتهای پیام

کد N974171

وبگردی