آفتاب

درخواست عربستان برای قرار دادن گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست در فهرست سازمان‌های تروریستی

درخواست عربستان برای قرار دادن گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست در فهرست سازمان‌های تروریستی

عربستان ناخرسندی خود را نسبت به تصمیم برخی از کشورها برای تحریم بند هفتم که بندی اصلی در دستور کار شورای حقوق بشر و در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین تا زمان پایان اشغالگری‌ها است، ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، فیصل بن حسن طراد، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی در ژنو در نشست شورای حقوق بشر تاکید کرد که عربستان به شدت جنایت تروریستی شنیع شهرک نشین‌های اسرائیلی در روستای دوما در شهر نابلس فلسطین را که به سوزاندن یک نوزاد و زخمی شدن تعدادی از اعضای خانواده‌اش انجامید، محکوم و تقبیح می‌کند.

در پی جنایت تروریست‌ها، علی دوابشه، نوزاد فلسطینی و پدر و مادرش بر اثر شدت جراحت‌های ناشی از سوختگی به شهادت رسیدند.

این مقام سعودی همچنین اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی و تندروهای یهود در یورش و هتک حرمت مسجدالاقصی و بستن درهای آن و ممانعت از ورود مسلمانان به این مسجد را محکوم کرد.

طراد نسبت به پیامدهای وخیم این تشدید سیاست‌ها هشدار داده و از جامعه بین الملل خواست تا دست به تحرکات جدی و فوری بزند تا اسرائیل و شهرک نشین‌ها را ملزم به توقف تجاوزاتشان علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و احترام به ادیان و قوانین و مقررات بین المللی و اصول روند صلح کند.

وی همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه تبعات ناشی از این اقدامات خصمانه و غیرقانونی خواند و خواهان قراردادن گروه‌های شهرک نشین اسرائیلی در فهرست‌های سازمان‌های تروریستی و پیگرد اعضای این گروه‌ها در مقابل دادگاه بین المللی شد و تاکید کرد که دولت اسرائیل باید مسئولیت مستقیم جنایت‌های تروریستی سازمان یافته این گروه‌ها در حق شهروندان فلسطینی را برعهده بگیرد.

انتهای پیام

کد N974108

وبگردی