آفتاب
المنار بررسی کرد؛

۵ هدف روسها در سوریه/تقویت ائتلاف با ایران و موازنه قوا با آمریکا

۵ هدف روسها در سوریه/تقویت ائتلاف با ایران و موازنه قوا با آمریکا

یک رسانه عرب زبان با تشریح اهداف روس ها در سوریه به ساز و کارهایی که مسکو از طریق آن به اهداف خود خواهد رسید پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار در گزارشی به اهداف دخالت نظامی روسیه در سوریه که استراتژی این کشور را تشکیل می دهد اشاره کرد.

این اهداف عبارتند از:

-تامین نفوذ روسیه در دریای مدیترانه و سوریه به عنوان آخرین کشور عربی همپیمان روسیه درخاورمیانه.

-تلاش برای توازن نفوذ با آمریکا و وارد شدن به طور مستقیم به فضای نفوذ آمریکا با احداث پایگاه نظامی در مرز با ترکیه.

-مقابله با گروه های افراطی در خاورمیانه برای ممانعت از بازگشت آنها به روسیه و همچنین نزدیک شدن بیشتر به مرزهای ترکیه یعنی کشور صاحب نفوذ و تاثیر گذاری بر جنگجویان قفقازی و آسیای مرکزی دشمنان خطرناک مسکو.

-حفظ همپیمان روسیه یعنی بشار اسد در سوریه و حفاظت از ارتش سوریه همپیمان قدیمی اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه کنونی.

-تقویت ائتلاف با ایران در سوریه که گذرگاه دریایی جاده ابریشم(شامل چین-روسیه-ایران) را تشکیل می دهد. این ائتلاف با هدف رسیدن به آبهای گرم دریای مدیترانه به افغانستان نیز نیاز دارد تا به ایران و عراق و سوریه برسد با این تفاوت که افغانستان و عراق کشورهایی هستند که آمریکا برای قطع جاده ابریشم میان چین و روسیه و ایران در افغانستان و میان ایران و سوریه در عراق آنها را اشغال کرد. طرح آمریکا دراین دو کشور با شکست روبرو شد.

المنار در ادامه می نویسد: روسیه برای اجرای استراتژی خود در سوریه به دنبال اجرای مراحل زیر است:

۱.تامین پایگاه نظامی روسیه در لاذقیه. به طوری که رادارهای بزرگی در «صلنفه» و سلسله جبال ساحل سوریه نصب شد است و تانک های تی نود جدید در اطراف پایگاه روسیه در لاذقیه مستقر شده و سامانه دفاعی موشکی ماهواره ای نصب شده است و ده ها تن تجهیزات نظامی پیشرفته از طریق هوایی میان روسیه و سوریه جابجا شده است.

۲.تکیه کردن بر ارتش سوریه در زمین و ارائه انواع کمک های لجستیک بدون درگیر شدن در جنگ زمینی به شکل گسترده. در ادامه کمک لجستیکی کمک هوایی و اطلاعاتی و گشودن ماهواره های روسی برای جنگنده های سوخوی سوری است در حالی که قبلا با این درخواست مخالفت می کرد. علاوه بر این مسکو اقدام به تبادل اطلاعات خواهد کرد و تصاویر ماهواره ای تحرکات گروه های مسلح را در اختیار سوری ها قرار می دهد و همچنین مراکز تجمع و راه های امدادرسانی به آنها و انبار مهمات و سلاح آنها را به ارتش سوریه می دهد. روسها همچنین اقدام به برگزاری نشست هایی با حضور فرماندهان نظامی از طریق ماهواره خواهند کرد. در واقع سامانه های ارتباطات نظامی سوریه با سامانه های ارتباطاتی روسیه متصل می شود.

۳. اقدام نظامی برای تثبیت همپیمان خود از طریق حمایت هوایی و اطلاعاتی برای بازپس گیری برخی مناطق مهم و حساس و متعاقب آن تضعیف نقش ترکیه و نیز در همان حال بازپس گیری مناطق مهم از دست داعش برای اثبات اینکه آنچه روسیه و سوریه اعلام کرده اند که ارتش سوریه تنها نیروی توانا برای مبارزه با داعش در زمین پس از شکست حملات هوایی آمریکا و نیز شکست نیروهای آموزش دیده از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در ترکیه است که به محض ورود به خاک سوریه به جبهه النصره ملحق شده اند.

کد N974089

وبگردی