آفتاب

تظاهرات هزاران مخالف دولت در پایتخت مونته‌نگرو

تظاهرات هزاران مخالف دولت در پایتخت مونته‌نگرو

هزاران تن از مردم جمهوری مونته نگرو با تجمع در پایتخت این کشور حمایت خود از درخواست مخالفان برای استعفای دولت چپگرای میلو یوکانوویچ اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب مخالف اصلی در مونته‌نگرو خواهان یک دولت انتقالی در این کشور است که "انتخابات واقعی" سازماندهی کند چرا که مخالفان می گویند انتخابات در این کشور معتبر نبودند.

آندریا ماندیچ، یک رهبر ارشد مخالفان دولت مونته‌نگرو اظهار کرد: ما نمی خواهیم قدرت را از خیابانها به دست آوریم اما خواهان برگزاری انتخابات واقعی و معتبر هستیم.

وی ادامه داد: ما مبارزه بلند مدتی را که به تازگی آغاز شده به پیش خواهیم برد.

حدود 3000 تظاهرکننده مخالف دولت مونته‌نگرو با تجمع در مقابل پارلمان این کشور در کنار تعداد زیادی از نیروهای پلیس دست به اعتراض زده و پرچم‌های کشورشان را تکان دادند. این معترضان پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:"استعفا" و "مرگ بر دزدها".

رهبران مخالفان از معترضان تقاضا کرده‌اند تا زمانی که دولت مونته نگرو استعفا دهد در خیابان‌ها بمانند و در حال حاضر حدود 200 تن از این تظاهرکنندگان این درخواست را اجابت کرده و حتی برخی از آنها در خیابانها چادر زده‌اند.

میلو یوکانوویچ،‌ نخست وزیر مونته نگرو که 53 سال دارد از اوایل دهه 1990 تاکنون در مرکز قدرت در این کشور قرار داشته و در انتخابات سال 2012 نیز بار دیگر به عنوان نخست وزیر پیروز شد و توانست برای سومین بار از زمان استقلال مونته نگرو در سال 2006 به این سمت برسد. مونته نگرو در سال 2006 از صربستان جدا شد. یوکانوویچ پیشتر از 1998 تا 2002 نیز رئیس منطقه مونته نگرو بوده است. قرار است اوایل سال آینده میلادی انتخابات بعدی در مونته نگرو برگزار شود.

انتهای پیام

کد N974086

وبگردی