آفتاب

اخبار ضد و نقیض درباره آزادی کارگران ربوده شده ترک در عراق

اخبار ضد و نقیض درباره آزادی کارگران ربوده شده ترک در عراق

در حالی که برخی رسانه ها از آزادی تمامی ۱۸ کارگر ترک که اوایل ماه جاری در بغداد ربوده شده بودند خبر می دهند، یک مقام ترکیه این مسئله را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت دیلی، یک مقام وزارت خارجه ترکیه که نام او فاش نشدهه است خبر آزادی 18 کارگر ربوده شده این کشور در عراق را رد کرد.

روزنامه دیلی صباح روز گذشته اعلام کرد که تمامی ۱۸ کارگر ساختمانی ترکیه که اوایل ماه جاری در بغداد ربوده شده بودند، آزاد شدند.

این روزنامه گزارش داد که اگر این ادعا واقعیت داشته باشد، به این مفهوم است که تمام کارگران ربوده شده آزاد شده اند.

گفتنی است، سفیر ترکیه در عراق ۲۵ شهریور اعلام کرد که دو نفر از ۱۸ کارگری که در ماه جاری در بغداد ربوده شده بودند، در حوالی جنوب شهر نفت خیز بصره آزاد شده اند. 

وی در این باره گفته بود: آن ها در سلامتی کامل به سر می برند. این افراد اذعان می کنند که ۱۶ کارگر دیگر نیز سالم هستند.

منابع محلی نیز آزادی این دو نفر را مورد تأیید قرار دادند.

گفتنی است در ۱۹ شهریور ماه سال جاری، ۱۸ کارگر ترک در بغداد توسط گروه مسلح ناشناس ربوده شدند. اخیرا گروهی موسوم به «فرق الموت» با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی مسئولیت ربودن آنها را بر عهده گرفته و دولت ترکیه را به انتقام جویی تهدید کرده است.

این گروه مسلح اعلام کرده است دولت ترکیه تا زمانی که حمایت خود از تروریست ها و سرقت نفت از کردستان عراق را متوقف نکند، کارگران آزاد نخواهند شد.

شرکت نورول ترکیه دوم سپتامبر اعلام کرد ۱۸ نفر از کارکنان این شرکت که همگی از اتباع ترکیه بودند در بغداد ربوده شده اند. این افراد در عملیات احداث یک مجموعه ورزشی در شهرک صدر بغداد مشغول به کار بودند.

کد N974069

وبگردی