آفتاب

ژنرال انگلیسی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد

ژنرال انگلیسی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد

یکی از ارشدترین ژنرال‌های بازنشسته انگلیس خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد و گفت: وضعیت کنونی سوریه بسیار جدی است و دست روی دست گذاشتن و کاری انجام ندادن دیگر یک گزینه محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، ژنرال سرگریم لمب، مدیر سابق سرویس‌ هوایی ویژه انگلیس و یکی از طراحان استراتژی "حمله" عراق گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز شمال غرب سوریه از غیرنظامیان محافظت کرده و مانع سیل آوارگان از این مناطق می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد یک منطقه امن که غیرنظامیان در آنجا از حملات هوایی نیروهای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در امان باشند، پیش از جلب حمایت بین المللی و منطقه‌ای از انجام این کار نیازمند تحلیل با دقت اما سریع است.

ژنرال لمب ادامه داد: این منطقه امن باید با نیرو و درک لازم حفاظت شود و اگر تخلفی صورت گرفت، عواقب انجام چنین کاری باید از پیش تنظیم شده، واضح، صریح و کارآمد باشد. هرگونه توافقی بدان معناست که انگلیس در حال رایزنی با روسیه، ایران وکشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی گفت: وضعیت کنونی در سوریه بسیار جدی است و کاری انجام ندادن یا تلاش برای مدیریت وضعیت دیگر یک گزینه محسوب نمی‌شود، ما نباید فراموش کنیم که تنها دو عامل گناهکار دلیل اصلی این فاجعه انسانی هستند یکی اسد و دیگری داعش. اکنون زمان آن فرا رسیده است که به طور جدی به توافقی جامع برای از بین بردن این دو عامل دست یابیم.

انتهای پیام

کد N974000

وبگردی