آفتاب

رحمانیان: رئیس جمهور به برجام، داعش و منا بپردازد

رحمانیان: رئیس جمهور به برجام، داعش و منا بپردازد

مدیر مسؤول روزنامه شرق گفت:‌ رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل به موضوعات برجام،‌داعش و منا بپردازد.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان اینکه چند مسأله محوری در منطقه وجود دارد که خوب است رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل به آن اشاره کند، اظهار کرد: محوری‌ترین این مسائلتاکید بر اهمیت برجام است. رسیدن به برجام اتفاق خیلی مهمی بود. سال‌ها کشور ایران را به اتهام ساخت بمب اتمی تحت فشار قرار می دادند،‌ اما بالاخره پذیرفته که بیایند و با گفت‌وگو مسأله را پیش ببرند و تا امروز هم این گفت‌وگو با موفقیت پیش آمده است.

وی ادامه داد: آقای روحانی با محوریت گفت‌وگو به جهان بقبولاند که با صحبت و تعامل می‌شود سخت ترین مسائل جهان را حل و فصل کرد. مسأله دومی که در منطقه وجود دارد بحث وجود داعش به عنوان سرطانی برای منطقه و جهان است. اگر جهان با هم برای مبارزه با داعش متحد نشوند عاقبت خطرناکی منتظر منطقه ما و جهان خواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به فاجعه منا خاطر نشان کرد: مسأله بعدی که می‌شود به آن پرداخت اتفاقی است که در عربستان رخ داده است. فاجعه منا شرایط بدی در جهان اسلام ایجاد کرده و غم بزرگی به دل مسلمانان انداخته است. البته چون این مسأله به جهان اسلام مربوط می‌شود، خوب است که آقای روحانی در حاشیه سازمان ملل با سران جهان اسلام به گفت‌وگو بنشیند.

وی افزود: فاجعه منا اتفاق افتاد، اما باید با گفت و گو و تعامل سیاسی سران جهان اسلام جلوی اتفاقات آتی مشابه آن را بگیرند.

رحمانیان با اشاره به ضد تبلیغ‌هایی که در فضای مجازی علیه رئیس جمهور انجام شد گفت:‌ این ضد تبلیغ‌ها غیرطبیعی نیست چرا که عده‌ای به جای دید ملی به منافع خودشان نگاه می‌کنند و از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند تا مباحث جناحی و باندی خود را پی بگیرند. این کارها نباید صورت بگیرد چرا که بحث حضور رئیس جمهور به عنوان نماینده ملت ایران،‌ یک مسأله ملی است. او نه به عنوان شخص حسن روحانی و نه به عنوان نماینده یک حزب به سازمان ملل نرفته است و ما هم باید کمک کنیم و به نماینده خود دلگرمی بدهیم.

انتهای پیام

کد N973831

وبگردی