آفتاب

درخواست وزرای خارجه عرب از شورای امنیت

درخواست وزرای خارجه عرب از شورای امنیت

ایرنا نوشت: وزرای خارجه کشورهای عرب از شورای امنیت خواستند که در سایه تجاوزهای بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی به مسئولیت های خود در قبال آن عمل کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عربی، وزرای خارجه کشورهای عرب خاطر نشان کردند که هدف از تجاوزهای مکرر صهیونیست ها تغییر وضعیت میدانی است و این اقدامات تهدیدی برای موفقیت روند مذاکرات سازش به شمار می رود و باعث می شود که گزینه از سرگیری دهمین اجلاس فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل به قوت خود باقی باشد و در صورتی که تجاوزها به مسجدالاقصی متوقف نشود، این گزینه مورد استفاده قرار گیرد.

احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در نشست وزرای خارجه عرب که در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تجاوزهای اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد الاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه عرب در جریان نشست خود از بیانیه تهیه شده توسط مصر و فلسطین درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمایت کردند؛ در این بیانیه تجاوزهای صهیونیست ها به قدس شرقی و به ویژه مسجدالاقصی محکوم شده است.

52310

کد N973823

وبگردی